Hlavní obsah

Lidé přišli o miliony korun. Podvodů jménem Škody Auto přibývá

Kybernetičtí nájezdníci neustále hledají nové cesty, jak vytáhnout z důvěřivců peníze. Tentokrát to zkoušejí pod hlavičkou automobilky Škoda Auto, uživatele lákají na investice i soutěže. Mluvčí Škodovky Pavel Jína varoval, že lidé kvůli tomu přišli už o miliony korun.

Škoda Auto varuje před podvody na internetuVideo: archív automobilky

Článek

Automobilka se kvůli tomu již obrátila na policii, podala trestní oznámení kvůli podvodu a zneužití ochranných známek.

Jína zdůraznil, že lidé by měli být obezřetní – automobilka neposkytuje žádné nabídky investování či nějaké investiční nástroje. Dokonce ani akcie Škody Auto nejsou veřejně obchodovatelné. „Jakákoliv nabídka, která tvrdí opak, je falešná a oslovení by se měli jakékoliv interakce s podvodníky vyvarovat,“ prohlásil mluvčí.

Kliknutí, které se nevyplácí. Takto se v počítači zabydlí malware

Bezpečnost

Podobné nabídky se objevují na falešných webových stránkách, ale také na sociálních sítích, jako je Facebook. Konkrétní ukázky podvodů naleznete ve videu v úvodu článku.

Kybezločinci se snažili z důvěřivců vytáhnout pod hlavičkou Škody Auto peníze již v minulosti. Všechny případy automobilka monitoruje a předává policii. Podle Jíny si kyberzločinci těmito podvody přišli už na několik milionů korun.

Například v jednom případě, který již policie kvůli nedohledání pachatele odložila, figurovalo na šest desítek podvedených jedinců. Ti dohromady přišli o více než 12 milionů korun.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Podvodů jménem Škody Auto přibývá

Falešné soutěže

Na pozoru by se měli mít lidé také před soutěžemi. I touto cestou totiž kyberzločinci loví na síti důvěřivce pod hlavičkou Škody Auto. Zpravidla tvrdí, že pro účast je nutné zaplatit manipulační poplatek, případně výhru podmiňují uhrazením poštovného. Doslova po stovkách si tak mohou přijít na nemalé peníze.

„Škoda Auto varuje, že po svých zákaznících nikdy v rámci soutěží nevyžaduje číslo účtu, údaje platební karty nebo rodné číslo. Všechny soutěže organizované automobilkou navíc probíhají pouze na webových stránkách www.skoda-auto.cz nebo oficiálních profilech na sociálních sítích,“ uzavřel Jína.

Lidé, kteří si nejsou nabídkou jistí, mohou její pravost podle mluvčího automobilky ověřit na infolince Škody Auto (800 600 000), případně využít e-mailové spojení infoline@skoda-auto.cz. K dispozici jsou také oficiální komunikační kanály automobilky na sociálních sítích, jako je Facebook, Instagram, Twitter či YouTube.

Anketa

Setkali jste se už s podvodnou nabídkou pod hlavičkou automobilky Škoda auto?
Ano
22 %
Ne
78 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 8836 čtenářů.

Vishing i smishing. Sociální inženýrství je na vzestupu, bijí na poplach experti

Bezpečnost

Související články

Podvodníci cílí na žadatele o příspěvky

Podvodníci na internetu vy­užívají aktuální problémy Čechů a cílí na ně individuálně. Tyto sofistikované případy jsou podle odborníků stále častější....

Výběr článků

Načítám