Hlavní obsah

Kyberzločinci nejčastěji zneužívají Facebook, Yahoo a Netflix

Novinky, ort

Značkou, která je na internetu nejčastěji zneužívána počítačovými podvodníky, je Facebook. V nemalé míře ale útočníci své phishingové útoky šíří pod hlavičkou Yahoo či Netflixu. Vyplývá to ze zprávy Brand Phishing Report od kyberbezpečnostní společnosti Check Point.

Foto: Stephen Lam, Reuters

Ilustrační foto

Článek

Zpráva se týká phishingových hrozeb šířených ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku, zveřejněna nicméně byla až nyní.

Útočníci tyto phishingové zprávy rozesílají vždy hromadně a doufají, že se někdo nechá nachytat a skutečně pustí škodlivý kód do svého počítače. V podstatě tedy vyčkávají na svou oběť podobně jako rybáři na svůj úlovek.

Zneužívají přitom často známé značky a napodobují jejich webové stránky. Odkaz na podvodný web šíří kyberzločinci e-mailem nebo textovou zprávou, popřípadě na stránky přesměrují z jiných webových stránek či podvodných mobilních aplikací. Podvodný web také často obsahuje formulář určený k odcizení přihlašovacích údajů, platebních dat nebo jiných osobních informací.

Podvodníci se snaží vyděsit lidi vysokými dluhy

Bezpečnost

„Při phishingových útocích se kyberzločinci často snaží zneužívat známé značky a napodobovat webové stránky, včetně URL adresy a designu stránek. Odkaz na podvodný web šíří kyberzločinci e-mailem nebo textovou zprávou, popřípadě na stránky přesměrují z jiných webových stránek či podvodných mobilních aplikací. Podvodný web také často obsahuje formulář určený k odcizení přihlašovacích údajů, platebních dat nebo jiných osobních informací,“ konstatoval Peter Kovalčík, bezpečnostní expert Check Pointu.

Tou vůbec nejčastěji zneužívanou značkou byl v posledních třech měsících loňského roku Facebook, který měl bezmála pětinový podíl. Žebříček prvních deseti zneužívaných společností za čtvrté čtvrtletí loňského roku naleznete v tabulce níže.

Nejčastěji zneužívané značky jsou seřazené podle počtu phishingových pokusů:
1. Facebook (18 % všech phishingových pokusů zneužívajících značky)
2. Yahoo (10 %)
3. Netflix (5 %)
4. PayPal (5 %)
5. Microsoft (3 %)
6. Spotify (3 %)
7. Apple (2 %)
8. Google (2 %)
9. Chase (2 %)
10. Ray-Ban (2 %)
Související témata:

Související články

Nejrizikovějším filmem na internetu je Joker

Loňský rok byl na zajímavé filmy opravdu bohatý, koneckonců i česká kina hlásila rekordní počty diváků. Na internetu se přitom šířily nelegální kopie prakticky...

Výběr článků

Načítám