Článek
Zpráva se týká phishingových hrozeb šířených ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku, zveřejněna nicméně byla až nyní.
Útočníci tyto phishingové zprávy rozesílají vždy hromadně a doufají, že se někdo nechá nachytat a skutečně pustí škodlivý kód do svého počítače. V podstatě tedy vyčkávají na svou oběť podobně jako rybáři na svůj úlovek.
Zneužívají přitom často známé značky a napodobují jejich webové stránky. Odkaz na podvodný web šíří kyberzločinci e-mailem nebo textovou zprávou, popřípadě na stránky přesměrují z jiných webových stránek či podvodných mobilních aplikací. Podvodný web také často obsahuje formulář určený k odcizení přihlašovacích údajů, platebních dat nebo jiných osobních informací.
Podvodníci se snaží vyděsit lidi vysokými dluhy
„Při phishingových útocích se kyberzločinci často snaží zneužívat známé značky a napodobovat webové stránky, včetně URL adresy a designu stránek. Odkaz na podvodný web šíří kyberzločinci e-mailem nebo textovou zprávou, popřípadě na stránky přesměrují z jiných webových stránek či podvodných mobilních aplikací. Podvodný web také často obsahuje formulář určený k odcizení přihlašovacích údajů, platebních dat nebo jiných osobních informací,“ konstatoval Peter Kovalčík, bezpečnostní expert Check Pointu.
Tou vůbec nejčastěji zneužívanou značkou byl v posledních třech měsících loňského roku Facebook, který měl bezmála pětinový podíl. Žebříček prvních deseti zneužívaných společností za čtvrté čtvrtletí loňského roku naleznete v tabulce níže.
Nejčastěji zneužívané značky jsou seřazené podle počtu phishingových pokusů: |
---|
1. Facebook (18 % všech phishingových pokusů zneužívajících značky) |
2. Yahoo (10 %) |
3. Netflix (5 %) |
4. PayPal (5 %) |
5. Microsoft (3 %) |
6. Spotify (3 %) |
7. Apple (2 %) |
8. Google (2 %) |
9. Chase (2 %) |
10. Ray-Ban (2 %) |