Článek
Podle McDonald's se únik údajů týká jen malého množství jejích klientů. Firma zdůraznila, že do bezpečnosti na síti silně investuje, a proto byla schopna neoprávněnou aktivitu rychle zjistit.
"Provedli jsme důkladné vyšetřování a spolupracovali se zkušenými třetími stranami,“ uvedla firma. Dodala ale také, že unikly také údaje o zaměstnancích, i když nesdělila v jakých zemích.
Počet závažných kybernetických útoků roste. V Evropě se loni zdvojnásobil, protože pandemie zavřela lidi doma a přenesla jejich život na internet, uvedla Agentura pro kybernetickou bezpečnost Evropské unie (ENISA).
Útok na Electronic Arts
McDonald's je další velkou společností zasaženou kyberútoky – tento týden se hackeři zaměřili už na vydavatele her Electronic Arts, od nějž získali i zdrojový kód pro hry jako FIFA 21.
„Nebezpečí tohoto útoku spočívá především v tom, že byl odcizen zdrojový kód hry FIFA 21 a dalších her. Zaznamenali jsme už reklamy na jeho prodej na darknet fórech, a v nabídkách se objevují i další odcizené nástroje. FIFA 21 je pro kyberzločince velmi zajímavým cílem, protože tato hra má vlastní a velmi žádanou virtuální měnu. V roce 2015 se podařilo americké FBI zatknout skupinu, která údajně vytěžila a prodala tuto virtuální měnu v objemu 15 až 18 milionů USD. Podařilo se jí to díky zranitelnostem, jež tato hra obsahovala,“ prohlásil Boris Larin, hlavní bezpečnostní analytik týmu GReAT v antivirové společnosti Kaspersky.
„Není možné se tedy krýt jen útokům z jedné strany, protože zákonitě přijde úder z méně očekávaného směru. Společnosti dnes čelí 5. generaci kybernetických útoků, z našich dat ovšem vyplývá, že většina organizací je zabezpečena maximálně tak proti 3. generaci hrozeb. Je nutné tedy klást maximální důraz na prevenci,“ zdůraznil Daniel Šafář, Country Manager CZR regionu v kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.