Článek
Podle McDonald's se únik údajů týká jen malého množství jejích klientů. Firma zdůraznila, že do bezpečnosti na síti silně investuje, a proto byla schopna neoprávněnou aktivitu rychle zjistit.
"Provedli jsme důkladné vyšetřování a spolupracovali se zkušenými třetími stranami,“ uvedla firma. Dodala ale také, že unikly také údaje o zaměstnancích, i když nesdělila v jakých zemích.
Počet závažných kybernetických útoků roste. V Evropě se loni zdvojnásobil, protože pandemie zavřela lidi doma a přenesla jejich život na internet, uvedla Agentura pro kybernetickou bezpečnost Evropské unie (ENISA).
Hackerem ve 14 letech. Mladík popsal, jak vydělává desítky tisíc korun týdně
Útok na Electronic Arts
McDonald's je další velkou společností zasaženou kyberútoky – tento týden se hackeři zaměřili už na vydavatele her Electronic Arts, od nějž získali i zdrojový kód pro hry jako FIFA 21.
„Nebezpečí tohoto útoku spočívá především v tom, že byl odcizen zdrojový kód hry FIFA 21 a dalších her. Zaznamenali jsme už reklamy na jeho prodej na darknet fórech, a v nabídkách se objevují i další odcizené nástroje. FIFA 21 je pro kyberzločince velmi zajímavým cílem, protože tato hra má vlastní a velmi žádanou virtuální měnu. V roce 2015 se podařilo americké FBI zatknout skupinu, která údajně vytěžila a prodala tuto virtuální měnu v objemu 15 až 18 milionů USD. Podařilo se jí to díky zranitelnostem, jež tato hra obsahovala,“ prohlásil Boris Larin, hlavní bezpečnostní analytik týmu GReAT v antivirové společnosti Kaspersky.
„Není možné se tedy krýt jen útokům z jedné strany, protože zákonitě přijde úder z méně očekávaného směru. Společnosti dnes čelí 5. generaci kybernetických útoků, z našich dat ovšem vyplývá, že většina organizací je zabezpečena maximálně tak proti 3. generaci hrozeb. Je nutné tedy klást maximální důraz na prevenci,“ zdůraznil Daniel Šafář, Country Manager CZR regionu v kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.