Článek
Podle agentury Reuters získali kybernetičtí nájezdníci všechny údaje, které potřebují k platbám na internetu. Vedle čísel platebních karet mají k dispozici také přesná data platnosti a třímístné kontrolní kódy (CVV).
Únik dat se netýká úplně všech klientů španělské letecké společnosti, ale jen některých z nich. Pracovníci Air Europa je již kontaktovali prostřednictvím e-mailů s výzvou, aby platební karty zablokovali u své banky.
Jedná se samozřejmě pouze o karty, které byly použity k nákupu letenek na webových stránkách aerolinek.
30 000 soukromých zpráv se válelo na síti. Kvůli jediné chybě Microsoftu
Kolik zákazníků bylo hackerským útokem postiženo, pracovníci Air Europa nezveřejnili. Zatím není ani žádný důkaz, že by byla data použita k podvodným aktivitám.
Případem se již zabývá španělská organizace pro ochranu spotřebitelů OCU. Ta uživatelům doporučila, aby se řídili pokyny letecké společnosti, a současně vyzvala španělský úřad pro ochranu osobních údajů, aby případ důkladně vyšetřil.
OCU se obává především toho, zda Air Europa na kybernetický incident reagovala dostatečně rychle a zda její zaměstnanci nepodcenili ochranu uživatelských dat.
Hackerům nečelí poprvé
Cílem hackerů je totiž společnost opakovaně. V roce 2018 byla dokonce pokutována za to, že po hackerském útoku poskytla 489 000 zákazníkům nepravdivé informace o úniku dat.
Zástupci aerolinek tehdy své klienty informovali až 40 dní poté, co objevili, že se hackerům podařilo ukořistit jejich data. Podle španělských zákonů se tak přitom mělo stát nejpozději do tří dnů.