Článek
Začíná to docela nevinně. V internetovém prohlížeči se zobrazí reklama, která láká na mnohatisícové poukázky. Vyhrát 7200 korun podle ní může každý uživatel po zodpovězení čtyř jednoduchých otázek.
Pro získání ceny pak musí uživatel ještě vyplnit své jméno a telefonní číslo a zavolat na „zákaznickou“ linku, aby si svou odměnu vyzvedl. Ale právě v tom je ten zakopaný pes, protože minuta hovoru je zpoplatněna částkou 50 Kč, na což koneckonců upozorňuje drobným písmem i samotná „výherní“ nabídka.
Provozovatelé této služby se tak chrání před případnou snahou lidí o vrácení peněz. Důvěřivcům tak nakonec přijde pěkně tučný účet za telefon. Jejich osobní údaje mohou navíc kyberzločinci dále zneužít, neboť na černém internetovém trhu mají cenu zlata.
Lákavé dárkové poukazy se zobrazují nejen pod hlavičkou Albertu, ale také dalších obchodních řetězců – například Penny Marketu, Billy, Tesca či Lidlu. Ani jeden ze zmiňovaných podniků samozřejmě nemá s podvodnou nabídkou nic společného.
Soutěže o kupony ve výše zmíněných řetězcích jsou nabízeny prostřednictvím různých webových serverů, které se neustále mění.