Článek
„Na uživatele Facebooku útočí nový podvod, který těží z nedávného oznámení Marka Zuckerberga o přípravě nového tlačítka, které má umožnit uživatelům vyjádřit empatii či spoluúčast u příspěvků, kde se nehodí použít klasické like (to se mi líbí, pozn. red.),“ varoval Pavel Bašta, analytik Národního bezpečnostního týmu CSIRT.
Na Facebooku, ale také například na serverech s nelegálním obsahem, se tak v posledních dnech v hojné míře objevují nejrůznější reklamní bannery a odkazy na články, které uživatele lákají na instalaci tlačítka. „Útočníci zneužívají zájem uživatelů ke sběru citlivých dat nebo instalaci malwaru,“ podotkl Bašta.
Podle serveru The Hacker News se navíc uživatelé mohou nechat snadno napálit a na odkaz skutečně kliknou, protože jim článek s návodem, jak nainstalovat tlačítko může klidně přijít i ve zprávě od jejich přátel. Stačí, aby měli zavirovaný počítač. Zprávu tak skutečný přítel neodesílá, pouze napadený účet zneužívá útočník.
Tlačítko „to se mi nelíbí“ ale nebude třeba na Facebook jakkoliv instalovat. Až jej tvůrci zpřístupní, automaticky se zobrazí všem uživatelům.
Doposud měl Facebook pouze tlačítko „to se mi líbí“. Na něj mohou lidé kliknout, pokud se jim publikovaný příspěvek, fotografie nebo video líbí. Kdy přesně začne nové tlačítko „to se mi nelíbí“ fungovat, zakladatel Facebooku neprozradil. [celá zpráva]