Článek
Začíná to docela nevinně. V internetovém prohlížeči se zobrazí reklama, která láká na mnohatisícové poukázky například do Penny Marketu. Vyhrát šest nebo 12 tisíc korun může každý uživatel po zodpovězení tří jednoduchých otázek.
Pro získání ceny pak musí uživatel ještě vyplnit své jméno a telefonní číslo a zavolat na „zákaznickou“ linku, aby si svou odměnu vyzvedl. Ale právě v tom je ten zakopaný pes, protože minuta hovoru je zpoplatněna částkou 50 Kč, na což koneckonců upozorňuje drobným písmem i samotná „výherní” nabídka.
Provozovatelé této služby se tak chrání před případnou snahou lidí o vrácení peněz.
Že jde ve skutečnosti o podvod, upozorňuje ale i samotný Penny Market na svém Facebooku. Právě na ten se totiž obracejí nespokojení zákazníci, kterým přijde pěkně tučný telefonní účet.
„Neorganizujeme žádnou soutěž o dárkovou kartu v hodnotě 6000 Kč! Pokud se dostanete na webové stránky, které vypadají takto (obrázek v úvodu článku), jde o podvod,“ varovali na Facebooku zástupci Penny Marketu.
Billa, Lidl i Tesco
Penny Market přitom není jediným obchodem, který se v podobných soutěžích objevil. Poukázky s hodnotou 12 000 Kč jsou nabízeny také pro Billu, Lidl či Tesco. U soutěží, které probíhají na webech, jež nemají s danými obchodníky vůbec nic společného, by měli být lidé velmi obezřetní.
Soutěže o kupóny ve výše zmíněných řetězcích totiž byly ještě v pondělí večer nabízeny prostřednictvím serveru prizeselect.com-voucher.club, v úterý se však stránky jevily už jako nedostupné. Je ale více než pravděpodobné, že stejná výherní nabídka se v budoucnu objeví také na úplně jiné webové adrese.