Hlavní obsah

Česká spořitelna varovala před novým útokem na bankovní účty

Novinky, mif

Počítačoví piráti neustále hledají cesty, jak se dostat na cizí bankovní účty. Tentokrát to zkouší přes zasílání zabezpečené zprávy uživatelům. Samozřejmě jde ale o podvod. Před novým typem útoku varovala Česká spořitelna.

Foto: Archiv, Právo

Ilustrační foto

Článek

Phishingový útok, při kterém počítačoví piráti doslova loví důvěřivé uživatele na udičku jako ryby, cílí právě na klienty spořitelny. Jeho cílem je vylákat přihlašovací údaje k internetovému bankovnictví, tedy ke službě Servis 24.

„Vy máte nové zprávy on-line. Chcete-li zobrazit svou zabezpečenou zprávu, přihlaste se do služby Internetového bankovnictví,“ tvrdí podvodníci vydávající se za bankéře v e-mailu, který v posledních dnech koluje českým internetem.

Foto: Česká spořitelna

Ukázka podvodného e-mailu

Pozornější uživatelé si na první pohled mohou všimnout, že zpráva je psaná s chybami a některá slova jsou dokonce špatně vyskloňovaná. Odkaz v e-mailu navíc nevede na oficiální stránky služby Servis 24, nýbrž na podvodný web, což je patrné z adresního řádku.

Po přihlášení kyberzločinci důvěřivcům tvrdí, že je potřeba aktualizovat kontaktní informace – právě to měla být ona důležitá zpráva. Pokud to důvěřivci skutečně udělají, jsou již jen krůček od vybílení bankovního účtu. Se znalostí telefonního čísla je totiž pro podvodníky hračkou vylákat od lidí potvrzovací SMS zprávu, pomocí které mohou například provádět peněžní transakce.

V ohrožení jsou přitom i jedinci, kteří nemají na bankovním účtu příliš mnoho financí. Útočníci mohou touto cestou sjednat bez vědomí majitele klidně i půjčku. A tyto peníze následně vyberou.

E-mail může přijít z jiné banky

Není navíc vyloučeno, že znění podvodné zprávy útočníci upraví a že začne kolovat internetem i bez gramatických chyb. Stejně tak mohou e-mail podvodníci cílit na klienty dalších českých bank.

Opatrnost je tedy na místě. „Buďte k podezřelým e-mailům velmi obezřetní, vždy se do SERVIS 24 přihlašujte ze stránek banky, případně přímo ze stránek www.servis24.cz. Zároveň buďte velmi obezřetní před zadáním jakéhokoliv SMS kódu a vždy pečlivě čtěte autorizační SMS zprávy,“ doporučili zástupci České spořitelny.

Ti zároveň zdůraznili, že lidé by neměli na zprávy reagovat. „Pokud máte podezření, že jste podvodný e-mail obdrželi, v žádném případě nereagujte na jeho obsah, neklikejte na odkaz, který je jeho součástí, a zprávu nám přepošlete na e-mailovou adresu phishing@csas.cz. Jestliže jste již na odkaz klikli a vyplnili požadované údaje, ihned kontaktujte klientskou linku České spořitelny na bezplatném telefonním čísle 800 207 207,“ uzavřeli zástupci spořitelny.

Související témata:

Výběr článků

Načítám