Hlavní obsah

Aerolinky British Airways urovnaly spor kvůli úniku osobních údajů

Londýn

Letecká společnost British Airways urovnala spor s klienty a zaměstnanci, který vyvolal rozsáhlý únik osobních údajů v roce 2018. Informovali o tom právní zástupci jmenovaní soudem. Právní kancelář PGMBM uvedla, že osoby postižené únikem údajů obdrží vyrovnání. Dodala, že řešení nezahrnuje žádné přiznání odpovědnosti ze strany letecké společnosti. Výše kompenzace je důvěrná.

Foto: Arnd Wiegmann, Reuters

Letadlo British Airways

Článek

Aerolinky British Airways, které spadají do skupiny IAG, informovaly, že při narušení bezpečnostních systémů v roce 2018 unikly osobní a finanční údaje zhruba 420 000 zákazníků a zaměstnanců. V prohlášení letecká společnost uvedla, že je potěšena, že se podařilo skupinovou žalobu urovnat.

Za únik dostaly British Airways loni v říjnu od britského úřadu pro ochranu osobních údajů tehdy rekordní pokutu 20 milionů liber (599,1 milionu Kč). Před stanovením konečné pokuty úřad zvážil vyjádření letecké společnosti a ekonomický dopad koronavirové krize na její podnikání. Konečná pokuta byla výrazně nižší než 183,4 milionu, jakou úřad původně navrhl.

British Airways dostaly za únik osobních údajů rekordní pokutu

Bezpečnost
Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám