Článek
„Gratulujeme – tento týden jste jedním z 10 vybraných zákazníků, kteří vyhráli jednu z dostupných cen v hodnotě 3000 – 30 000 Kč,“ tvrdí podvodníci na falešných webových stránkách, které se tváří jako akční stránka od Lidlu.
Problém nastane poté, co důvěřivci otevřou údajné výherní stránky. Ty je totiž přesměrují na podvodný web, na kterém je nutné vyplnit řadu osobních údajů. A právě na to počítačoví piráti čekají.
Na klienty českých bank útočí hackeři ve velkém
Uživatelé jim totiž naservírují svoje citlivá data, která mají na černém trhu cenu zlata, jako na podnosu. S jejich využitím mohou kyberzločinci snadněji cílit na konkrétní uživatele další útoky, aby z nich vylákali peníze, případně jejich identitu ve světě jedniček a nul zneužili.
Lidl se již od podobných „soutěží“ distancoval v minulosti. „Vážení zákazníci, na internetu a v aplikaci WhatsApp koluje podvodná výzva, na kterou neklikejte. Nejedná se o naši kampaň,“ upozornili v pondělí pracovníci Lidlu na Facebooku.
Zkoušejí to i s botami
Uživatelé by neměli na podobné výzvy reagovat. A je úplně jedno, zda jde o poukazy, značkové boty nebo cokoliv jiného. V minulosti totiž stejný trik zkoušeli internetoví podvodníci pod hlavičkou společnosti Adidas.