Článek
Apple vždy imponoval nejen technickými přednostmi svých počítačů a další elektroniky, ale také jejich designem a marketingovým přístupem, díky němuž má milióny věrných zákazníků. Apple je pro mnohé nejen technickou pomůckou, ale projevem životního stylu.
Když před lety otevírala firma podobný obchod v Tokiu, byla před otevřením fronta dlouhá přes kilometr - a to v té době na japonské hlavní město útočil tajfun. Za první den pak obsloužili 7 tisíc zákazníků.
Velké rozdíly v cenách mezi Evropou a USA
Kalifornská firma má už 98 značkových obchodů, především v USA a v Japonsku. V Evropě je Londýn prvním předpolím, i když zde její výdělky nejsou malé. Například populární přehrávač iPod, pokud vůbec je k dostání, stojí v Londýně o třetinu více než v USA. Počítač iMac G5 se sedmnáctipalcovou obrazovkou stojí v USA 1299 dolarů, ale v Británii 919 liber, což je v přepočtu 1700 dolarů. Apple odmítá vysvětlit důvod takových cenových rozdílů.
Stejně jako na design svých výrobků dbá Apple i na své značkové obchody. Například na možnost pronajmout si obchod na adrese Regent Street 235 s klasicistní fasádou čekala čtyři roky. Budova patří stejně jako mnoho jiných londýnských nemovitostí britské koruně.
Vnitřní design tvoří moderní sklo, italský kámen a kovy. Apple odmítá zveřejnit částku, kterou na nový obchod vynaložila, ale představitel firmy řekl novinářům, že Apple otevírá značkové obchody jen tam, kde na sebe vydělají.