Článek
Po převzetí firmy odchází mimo jiné generální ředitel, finanční ředitel a další vedoucí pracovníci Twitteru. Deník NYT informoval s odvoláním na zdroje, že k propouštění dojde před 1. listopadem, kdy měli zaměstnanci obdržet akcie společnosti, které tvoří významnou část mzdy. V odpovědi uživateli sítě Twitter, který se na zprávu ptal, Musk uvedl: „Není to pravda.“
Transakce vyvolala mezi uživateli Twitteru diskusi o tom, jak bude sociální síť dále vypadat. Někteří se obávají, že mírnější politika svobody projevu povede k tomu, že na platformu opět získají přístup lidé dříve vykázaní za nenávistné projevy nebo dezinformace.
Musk minulý týden uvedl, že nechce, aby se platforma stala ozvěnou nenávisti a rozdělování společnosti. „Twitter se samozřejmě nemůže stát neregulovanou pekelnou krajinou, kde lze říci cokoli bez jakýchkoli následků!“ napsal na Twitteru.
Dražší předplatné?
V neděli nový majitel Twitteru na sociální síti napsal, že firma reviduje proces ověřování autenticity profilů. Podle webu Platformer zvažuje, že nově by si žadatelé museli předplatit službu Twitter Blue, aby na profilu mohli mít modrou ikonu označující ověřený profil. Konečné rozhodnutí ještě nepadlo.
Server The Verge informoval, že Twitter zvýší cenu předplatného služby Twitter Blue na 19,99 USD z nynějších 4,99 USD měsíčně. Odkazoval přitom na interní komunikaci, ke které získal přístup. Služba Twitter Blue byla spuštěna v červnu loňského roku jako první předplatitelská služba platformy, která nabízí „exkluzivní přístup k prémiovým funkcím“, včetně možnosti upravovat tweety.
Twitter čekají velké změny. Jaké jsou plány Muska?
Služba Twitter Blue je v současnosti dostupná v USA, Kanadě, Austrálii a na Novém Zélandu. Již dříve se spekulovalo o tom, že právě předplatné by mohlo být cestou, jak dostat z této mikroblogovací sítě reklamu.
Musk je dlouhodobým odpůrcem reklam na Twitteru, přestože právě díky takovému komerčnímu obsahu mohou síť využívat lidé zadarmo. Podle budoucího šéfa Twitteru ale reklama dává společnostem „příliš velkou moc nad webem“.
I samotný Musk si uvědomuje, že reklamy nelze zastavit ze dne na den, pokud má být platforma finančně životaschopná. V minulosti ale prohlásil, že je „zastáncem Twitteru založeného na předplatném namísto verze podporované reklamou“. Svůj tweet ale následně smazal.
Musk dále spustil na sociální síti anketu, v níž se svých více než 112 milionů sledujících ptá, zda by se měla vrátit aplikace pro tvorbu krátkých videí Vine. Službu, která umožňovala uživatelům sdílet šestisekundové klipy, koupil Twitter v roce 2012. Do konce roku 2015 získala více než 200 milionů aktivních uživatelů. Poté platforma od jejího provozu upustila.