Článek
Umělou inteligenci a speciálně ChatGPT dnes využívá velké množství lidí, ať už v práci, ve škole, nebo v každodenním životě. Stal se z něj takový pomocník na všechno.
Speciálně studenti ho možná využívají úplně nejvíc. Ať už k občasnému podvádění, mírné pomoci, nebo právě při psaní domácích úkolů.
Dle studie Pew Research Centra ve Washingtonu se využívání AI k plnění školních záležitostí zvyšuje, navíc si většina studentů myslí, že je to naprosto v pořádku.
Nepodváděl, ale detektor tvrdil opak. Počet neprávem obviněných studentů z použití AI roste
Ačkoliv si většina lidí myslí, že studenti používají umělou inteligenci pouze k podvádění, opak je pravdou.
Studie zjistila, že zhruba polovina (54 %) dospívajících souhlasí s používáním chatbota s umělou inteligencí k úkolům, jako je vyhledávání nových témat, což lze jen těžko prohlásit za snahu podvádět.
Tento souhlas klesá na 29 % v případě používání ChatGPT k řešení matematických úloh a pouze 18 % dospívajících považuje za přijatelné, aby za ně ChatGPT psal eseje nebo jakkoliv jinak podváděl.
Umělá inteligence je skvělým doplňkem studia
Podle webu TechRadar nemusí být ale všichni respondenti studie svědomití, a i kdyby byli, existuje mnoho dalších typů chatbotů, včetně Gemini, Clauda, Perplexity, Meta AI, Microsoft Copilot a podobně.
I přesto si prací s ChatGPT a jinými nástroji umělé inteligence mohou možná skutečně kreativním způsobem zlepšovat vzdělávání. AI je tedy skvělým doplňkem studia, ale nikdy by neměla být jeho náhradou.
Otázka ale je, jestli vůbec školy dokážou regulérně začlenit umělou inteligenci do výuky, nebo jestli vůči ní budou dále pouze bojovat.
V tomto duchu již probíhají některé experimenty, včetně toho na Arizonské státní univerzitě (ASU), která spolupracuje s OpenAI na začlenění ChatGPT do výuky, nebo na londýnské David Game College pořádající v rámci svého nového programu Sabrewing výuku s využitím AI.