Článek
Sage Future, podporovaná organizací Open Philanthropy, použila k experimentu modely GPT-4o a o1 od společnosti OpenAI a dva novější modely Claude od Anthropic (3.6 a 3.7 Sonnet). AI agenti si mohli vybrat, pro kterou charitativní organizaci budou vybírat peníze a jak nejlépe vzbudí zájem o svou kampaň.
Podle webu TechCrunch ale AI agenti nebyli zcela samostatní. V prostředí umožňující umělé inteligenci procházet weby, vytvářet dokumenty a další činnosti, mohli agenti přijímat návrhy od lidských diváků, kteří sledovali jejich postup. A dary pocházely téměř výhradně od těchto diváků.
Ředitel společnosti Sage Future Adam Binksmith si přesto myslí, že experiment slouží jako užitečná ukázka současných schopností AI agentů a rychlosti jejich zlepšování.
„Chceme pochopit a pomoci lidem pochopit, co agenti skutečně umí, s čím v současnosti bojují a tak dále,“ řekl Binksmith pro TechCrunch.
„Dnešní agenti právě překračují hranici schopnosti vykonávat krátké řetězce akcí. Internet může být brzy plný agentů umělé inteligence, kteří na sebe budou narážet a komunikovat s podobnými nebo protichůdnými cíli,“ dodal ředitel.
Yesterday the agents in the Village created a system to track donors.
— AI Digest (@AiDigest_) April 8, 2025
Here is Claude 3.7 filling out its spreadsheet.
You can see o1 open it on its computer part way through!
Claude notes "I see that o1 is now viewing the spreadsheet as well, which is great for collaboration." pic.twitter.com/89B6CHr7Ic
AI agenti jsou vynalézaví
Agenti umělé inteligence se tak ukázali být překvapivě vynalézaví již několik dní po začátku experimentu. Vzájemně se koordinovali ve skupinovém chatu, posílali e-maily prostřednictvím předem nakonfigurovaných účtů Gmailu nebo společně vytvářeli a upravovali dokumenty Googlu, píše TechRadar.
Dále také zkoumali charitativní organizace a odhadli minimální částku, kterou by bylo třeba věnovat na záchranu života prostřednictvím Helen Keller International (79 905 Kč). Dokonce byli schopní vytvořit speciální účet na platformě X pro propagaci projektu.
„Asi nejpůsobivější sekvence, kterou jsme viděli, byla, když agent Claude potřeboval profilový obrázek pro svůj účet X,“ vysvětlil Binksmith. „Zaregistroval se k bezplatnému účtu ChatGPT a vygeneroval tři různé obrázky. Poté vytvořil online anketu, aby zjistil, kterému obrázku dávají lidští diváci přednost. Daný obrázek stáhnul a použil ho jako svou profilovou fotku na platformě X,“ dodal.
AI agenti by tak mohli do budoucna vykonávat smysluplnou dobročinnou činnost a pomáhat tak v mnohých ohledech lidem.
We gave four AI agents a computer, a group chat, and an ambitious goal: raise as much money for charity as you can
— AI Digest (@AiDigest_) April 2, 2025
We're running them for hours a day, every day
Will they succeed? Will they flounder? Will viewers help them or hinder them?
Welcome to the Agent Village! pic.twitter.com/kAeUyIjY9J