Hlavní obsah

Oblečení si budeme zkoušet jen virtuálně. Amazon nasazuje umělou inteligenci

3:09
3:09

Poslechněte si tento článek

Amazon se rozhodl nahradit službu „Try Before You Buy“ (Vyzkoušejte si, než to koupíte) programem „Virtual try-on (Virtuální vyzkoušení)“, který je založen na umělé inteligenci (AI). Zákazníci tak místo fyzického zkoušení oblečení doma a následného vracení nesedících kusů mohou vše udělat z pohodlí domova a tím ušetřit spoustu času. To si alespoň myslí samotný internetový obchod.

Foto: Profimedia.cz

Zaslání zboží a zkoušení doma je podle společnosti minulostí. Vše se bude odehrávat virtuálně. (ilustrační foto)

Článek

Zavádění umělé inteligence do různých platforem a služeb je v dnešní době velkým fenoménem. Právě on už v minulosti přidal například funkci doporučování velikostí pomocí umělé inteligence.

Podle webu TechRadar se společnost nově rozhodla vyměnit fyzické zkoušení oblečení za digitální. Na konci ledna tak oficiálně ukončí program Try Before You Buy a nahradí ho AI, která by každému zákazníkovi měla pomoct najít ideální střih nebo velikost.

Program Try Before You Buy tvůrci spustili v roce 2017 pod názvem Prime Wardrobe. Tato služba umožňovala kupujícím získat až šest kusů oblečení, vyzkoušet si je doma a zaplatit pouze za to, co si ponechají, zatímco zbytek pošlou zpět.

Virtuální zaměstnanci? AI by mohla zásadně proměnit pracovní trh

AI

Ačkoliv se program těšil opravdu veliké oblibě, Amazon se rozhodl, že i tak není moc dobrý. Dle něj jsou nástroje umělé inteligence dostačující k nalezení přesně toho, co na sebe kupující potřebují.

„Vzhledem k tomu, že zákazníci stále více využívají naše nové funkce umělé inteligence, jako je personalizované doporučování velikostí, zvýraznění recenzí, vylepšení tabulky velikostí nebo právě virtuální vyzkoušení, rozhodli jsme se postupně ukončit možnost využívání služby Try Before You Buy,“ uvedl Amazon ve zveřejněném prohlášení.

AI jako odlišný způsob uvažování o online nakupování

Nástroje umělé inteligence, na které společnost poukazuje, představují zcela odlišný způsob uvažování o online nakupování oblečení.

Samotná funkce Virtual try-on by měla být založena na rozšířené virtuální realitě, která zákazníkům umožní vidět, jak budou vypadat boty, brýle nebo rtěnka, aniž by museli opustit vlastní gauč.

Mezitím systém personalizovaného doporučování velikostí využívá historii nákupů, způsoby vracení zboží a zpětnou vazbu od ostatních zákazníků, aby předpověděl ideální velikost.

Dále je také k dispozici chatbot Rufus AI, který by měl být schopný zodpovědět všechny otázky a navrhnout produkty na základě zákazníkových nákupních zvyklostí.

Ačkoliv pro některé nakupující může být zrušení Try Before You Buy nepříjemné a s umělou inteligencí nechtějí mít nic společného, jak nakonec tuto novou éru virtuální asistence přijmou, se teprve uvidí.

Umělá inteligence může pomoct se spory s pronajímateli bytů. I s dávkami

AI

Výběr článků

Načítám