Článek
Čistý zisk softwarové společnosti Adobe Systems Inc. se ve třetím čtvrtletí fiskálního roku více než zdvojnásobil na 205,2 miliónu dolarů (4,1 miliardy Kč) z loňských srovnatelných 94,4 miliónu dolarů. Tehdy se však firma potýkala se sníženým zájmem o své produkty.
Adobe v uplynulém čtvrtletí uvedla na trh velké množství nových produktů. Jejich počet byl nejvyšší v 25leté historii firmy. To pomohlo k růstu příjmů za tři měsíce do konce srpna o 41 procent na rekordních 851,7 miliónu dolarů.
Adobe je známá svými produkty jako Photoshop pro profesionální designéry, Acrobat pro správu dokumentů a Flash, který používají internetové stránky jako YouTube pro přehrávání videa. Prodej softwaru Acrobat ve čtvrtletí stoupl o 17 procent na 177 miliónů dolarů.
Hlavní část příjmů firmy však tvoří kreativní software. Firma ve čtvrtletí uvedla na trh novou verzi Creative Suite 3. Příjmy z prodeje těchto produktů tak vzrostly o 65 procent na 546 miliónů dolarů.
Společnost také poskytla příznivý výhled na poslední čtvrtletí roku. Zisk na akcii má činit 46 až 48 centů, zatímco analytici čekají zisk 44 centů na akcii. Příjmy by se měly pohybovat v rozmezí od 860 do 890 miliónů dolarů ve srovnání s 843,6 milióny dolarů.