Hlavní obsah

4K televizory zlevnily. Ceny spadly až ke 25 000 Kč

Novinky, mif

Ještě na začátku roku se televizory s vysokým rozlišením 4K na tuzemském trhu nabízely za více než 60 000 Kč. Pokud chtěl zákazník ještě větší úhlopříčku, nabídky se šplhaly často i na dvojnásobek této sumy. Příchod nových modelů však ceny srazil hluboko dolů.

Foto: archív výrobce

Changhong UHD55B6000IS

Článek

Podle nákupního rádce Zboží.cz je aktuálně nejlevnějším 4K televizorem v Česku Changhong UHD55B6000IS. Nabízí se za cenu od 24 999 do 28 781 Kč.

Za tuto sumu zájemci získají 140cm úhlopříčku s rozlišením 3840 x 2160 pixelů. Obrazovka navíc zvládá přehrávat videa ve trojrozměrném režimu, součástí balení jsou i dvoje 3D brýle. Ve výbavě nechybí ani wi-fi adaptér pro bezdrátové připojení k internetu, předinstalovaný webový prohlížeč či USB konektor, díky němuž může TV fungovat také jako rekordér.

Foto: archví výrobce

Samsung UE40HU6900

Na 28 990 Kč pak startují ceny 4K televizorů od společnosti Samsung, konkrétně modelu UE40HU6900. Ten má však proti Changhongu úhlopříčku jen 101 cm. 140cm varianta s označením UE55HU6900 vyjde na 42 372 Kč. Oba modely v ostatních parametrech nijak nezaostávají, nabídnou 3D obraz, možnost instalace aplikací i přístup na internet.

Cenovou hranici 40 tisíc korun prolomil také televizor LG 49UB850V. V tuzemských obchodech se nabízí od 37 361 do 41 778 Kč. Při rozlišení 3840 x 2160 obrazových bodů disponuje úhlopříčkou 124 cm. K internetu je možné se připojit prostřednictvím klasického ethernetového kabelu i pomocí wi-fi. Samozřejmostí je 3D obraz, přičemž dvoje brýle jsou přibaleny.

Foto: archív výrobce

LG 49UB850V

Na méně než 50 tisíc korun, byť o pouhých deset korun, pak vyjde také 4K televizor Panasonic TX50AX800E. Za tuto sumu nabídne 126cm úhlopříčku, dvojitý televizní tuner, podporu 3D a v neposlední řadě elegantní design s tenkým rámečkem. Nechybí ani internetová konektivita či USB.

Ceny budou ještě klesat

Lze předpokládat, že 4K televizory ještě více zlevní. Do boje o zákazníky totiž vytáhli na začátku května dva velcí hráči na trhu – společnosti Samsung a Sony. Oba výrobci se budou nejdříve snažit zaujmout zákazníky ve stovkách amerických obchodů.

Foto: archví výrobce

Panasonic TX50AX800E

Tradiční výrobce Sony má podle serveru Mashable nasmlouváno 350 obchodů, kde bude své modely prezentovat. [celá zpráva]

„Chceme zákazníkům ukázat, jak velký posun v diváckém zážitku 4K televizory nabídnou,“ uvedla k plánům pro nadcházející období Margaret Kairisová, obchodní viceprezidentka společnosti Sony.

Jakmile se nová technologie v takto masivním měřítku objevila v obchodech, ceny začaly dramaticky padat.

Samsung se snaží zaujmout ještě větší část trhu – opanovávat bude na pět stovek prodejen.

V minulosti končily podobné snahy výrobců vždy stejně. Jakmile se nová technologie v takto masivním měřítku objevila v obchodech, ceny začaly dramaticky padat. Je tak více než pravděpodobné, že v nadcházejících měsících zlevní 4K televizory o tisíce, v některých případech dokonce i o desetitisíce korun.

Související témata:

Související články

Co umí moderní televizory

Televizory jsou rok od roku chytřejší. Není ale všechno zlato, co se třpytí. Poradíme, jak nenaletět na triky obchodníků a na co si dát při výběru pozor.

Výběr článků

Načítám