Článek
Nejodvážnější plány mluvily o 103 kilometrech podzemních tras metra, ale nikdy se nepostavil ani jediný kilometr. Nejdůležitější trasou měla být ta, která by spojila největší bratislavské sídliště Petržalka s centrem města.
Když v 80. letech minulého století federální vláda snížila dotaci ze sedmi na pět miliard československých korun, plán byl zredukován na 42 kilometrů. Trasa A měla mít téměř 27 kilometrů s devětadvaceti stanicemi a trasa B měla dosahovat 15 kilometrů se šestnácti stanicemi.
Veškeré přípravy na výstavbu bratislavského metra byly v roce 1990 zastaveny.
Česká firma vyhrála miliardový tendr na dodávku autobusů pro Bratislavu
Koncem 90. let se objevil ještě koncept tzv. lehkého metra systému VAL francouzské společnosti Matra Transport International.
Na rozdíl od klasického metra měla být trasa vedena po povrchu a vozidla měla jezdit bez řidiče. Ani tento projekt se nakonec nerealizoval.
Tramvaj má kopírovat původně plánovanou trasu metra
Jak uvedl web zive.aktuality.sk, začátkem nového tisíciletí se s metrem definitivně přestalo počítat a nosným systémem bratislavské městské dopravy se tak staly tramvaje.
Letos bude otevřena trasa tramvají až na konec sídliště Petržalka, která v podstatě kopíruje původně plánovanou trasu metra.
Koncem prosince se uskutečnila první zkušební jízda tramvaje přes Petržalku a projekt je před dokončením.