Hlavní obsah

Zničených aut po krupobití v Praze je přes deset tisíc, škody stále rostou

Právo, Jindřich Ginter

Zákaznické linky velkých pojišťoven, smluvní likvidační pracoviště a servisy stále čelí přívalu nešťastných motoristů s jejich auty poškozenými kroupami. Byť kroupy udeřily na relativně malé ploše v Praze 4 a ve Středočeském kraji, poničily podle odhadů aktualizovaných v úterý přes deset tisíc aut a škody se mohou vyšplhat dokonce až na tři sta miliónů korun.

Článek

Ještě v pondělí se soudilo, že by to mohlo být „jen“ sto miliónů. Kvůli kroupám některé pojišťovny v úterý personálně posílily své zákaznické linky a vyčlenily další servisy k vyřizování likvidací.

Pojišťovna Kooperativa očekává, že škody z víkendových krup budou přibývat ještě v průběhu celého týdne, může se jednat až o pět tisíc škod v celkové výši přes 150 miliónů korun. Co se týče počtu škod, vydala podobné odhady za sebe rovněž Česká pojišťovna.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Vůz poškozený krupobitím

I další pojišťovny teď hlásí další poničené vozy. „Registrujeme 120 poškozených vozidel, výše škody je u nás zatím přes pět miliónů korun. Předpokládáme, že počet pojistných událostí způsobených včerejší bouří a krupobitím se bude  pohybovat kolem 600 a celkové škody za naší pojišťovnu dosáhnou kolem 30 miliónů korun,“ uvedla Renata Svobodová z České podnikatelské pojišťovny.

Do call centra povolány posily

„Kooperativě jen za pondělí klienti nahlásili 2390 poškozených vozidel a 940 poškozených domů,“ uvedl mluvčí Milan Káňa. „Posílili jsme tým techniků, kteří prohlížejí poškozená vozidla, a otevřeli jsme další kontaktní centrum, kam mohou klienti své poškozené vozidlo přivézt k prohlídce, jedná se o Auto Base, Průběžná 3123/80, Praha 10. Provozní doba je od 8 do 18, ale v případě potřeby bude upravena. Posílena byla také infolinka z 50 operátorů na 90 lidí,“ dodal ředitel Centra likvidace pojistných událostí Kooperativy Milan Gregor.

Ještě v pondělí však pracoviště smluvních likvidačních techniků posílena nebyla a v ulicích se podle svědectví postižených motoristů u těchto míst tvořily absolutně neorganizované shluky poškozených aut. Likvidační technici nedokázali lidem vůbec říci, kdy na ně přijde řada. Napětí, rozporuplné pokyny a informace také vládly na pobočkách některých pojišťoven.

Interní pokyny v pojišťovnách se v průběhu pondělí měnily, a tak se stalo, že naopak některé smluvní servisy v Praze, které už mohly škody dokumentovat, stály s prázdnýma rukama, protože dostaly pokyn, že poničené plechy a rozbitá okna nesmí fotit a dokumentovat, že to smí jen likvidační technici. Na smluvním pracovišti v pražském Uhříněvsi se však mezi desítkami aut proplétal podle výpovědí motoristů jeden přetížený technik.

Do konce týdne pod náporem

Pojišťovny ujišťují, že lidem stačí událost nahlásit a pak třeba v dalším týdnu zajet na smluvní likvidační pracoviště a do smluvního servisu a nepotřebují nějaké další důkazy.

Vítána je podle nich i vlastní fotodokumentace. Rozhodně by se motoristé neměli obávat, že když s plechy plné dolíků přijedou za čtrnáct dní, tak budou mít potíže, ubezpečují pojišťovny.

Víkendová lokání bouře s kroupami, která najednou zničila tisíce aut, ovšem zjevně zastihla systém pojišťoven nepřipravený na tak nečekaný a značný příval pojistných událostí.

Odhaduje se, že ve třetině případech, především u starších aut, přistoupí pojišťovny k totální škodě, tedy lidem vyplatí odhadní zbytkovou cenu auta, které tak už bude dobré akorát na náhradní díly, protože plechy karoserie se nevyplatí opravovat.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám