Článek
Průzkum agentury Median pro společnost Golden Gate ukázal, že tři pětiny Čechů z celkového počtu dvou tisíc oslovených vnímají jako stejně závažný problém zdražování také znehodnocení úspor.
Každý čtvrtý respondent tak zvolil investiční zlato, které dle jeho mínění dokáže nyní peníze nejvíce ochránit.
„Zájem o nákup zlata v Česku každým rokem roste o desítky procent,“ uvedl Pavel Řihák ze společnosti Golden Gate, která za poslední dekádu prodala už 14 tun zlata.
Cena zlata je nejvyšší za poslední rok
Druhým častěji zmiňovaným produktem je podle Čechů termínovaný vklad, který by kvůli ochraně před inflací volila pětina oslovených (21 procent). O něco menší počet respondentů by se rozhodl pro nemovitostní fond (19 procent) či nákup nemovitosti (18 procent). Investice do akcií a dluhopisů a investiční fondy by volilo shodně 17 procent respondentů.
Tradiční a mezi Čechy oblíbené produkty skončily až na samotném konci žebříčku - pro spořicí účty v bance by se rozhodl každý devátý oslovený, penzijní připojištění oslovilo devět procent lidí a stavební spoření skončilo s osmi procenty.
Investice do kryptoměn uvedlo sedm procent lidí.
Anketa
Chuť investovat Češi mají, více než dvě pětiny (44 procent) uvedly, že by investovaly stejně jako před rokem a 27 procent respondentů je ochotno investovat dokonce více.
„Většina lidí si zjišťuje informace o tom, jak správně investovat. Investiční zlato je v hledáčku Čechů na předních místech, ale přemýšlí i o dalších investičních produktech, což je z hlediska diverzifikace při investování velmi důležité,“ zmínil Řihák.
Lidé také na spoření do investičního zlata oceňují, že mohou postupně nakupovat libovolně po menších částkách, což uvedli tři z deseti oslovených. Pro čtvrtinu respondentů je dále spoření do zlata jednoduché, snadno pochopitelné a s nízkým rizikem.