Hlavní obsah

Ženy milují slevové servery více než muži, ti zase utrácejí vyšší částky

Právo, Novinky, Barbora Buřínská

Slevové servery na Čechy útočí ze všech stran. Pravděpodobně je málo lidí, kteří jejich prostřednictvím ještě nikdy nic nekoupili. Podle portálu Vykupto.cz je tento typ nakupování oblíbený především u žen. Jejich nákupy se na celkovém počtu podílejí ze tří čtvrtin. Vyšší podíl žen zaznamenaly i slevové servery Seznam.cz Tip a Slevomat.

Foto: Profimedia.cz

Zákazníky slevových portálů jsou především ženy.

Článek

„České ženy jsou do slevového nakupování rozhodně zapálenější než muži. Nakupují častěji, sledují aktuální nabídky, hodnotí je a diskutují o nich,“ říká Tomáš Bátrla, spoluzakladatel Vykupto.cz. Server zaznamenal i mnohem vyšší počet ženských fanoušků na svých facebookových stránkách. Podle Bátrly tak ženy zjevně rády zůstávají informované a zásobované aktuálními slevovými nabídkami, které jsou pro ně také zdrojem inspirace.

Ženy vedou v nakupování i na serveru Seznam.cz Tip, kde zaznamenali zhruba 55procentní podíl žen a 45procentní podíl mužů.

„Rozdělení nakupujících dle pohlaví je u každé kategorie jiné. Všeobecně se dá říci, že ženy jsou v převaze,” uvedla pro Právo Jana Zahradníčková z portálu Slevomat.

Ženy utratí více, muži mají vyšší jednotlivé útraty

Početní převaha žen se projevuje i v celkových tržbách, kdy ženy nechají na slevových serverech třikrát více peněz než muži. Nicméně rok od roku na nich muži utrácejí vyšší částky.

„V loňském roce jsme dokonce poprvé v historii zaznamenali průměrnou útratu vyšší u mužů než u žen. Tento trend potvrzují i čísla od začátku letošního roku,“ zmínil Tomáš Bátrla. Zatímco v roce 2010 byla průměrná roční útrata jedné ženy o 230 korun vyšší než útrata muže, v loňském roce už zaplatil v průměru jeden muž o 130 korun více než žena. Průměrná částka, kterou utratil na slevovém serveru Vykupto.cz muž, překročila v loňském roce 2150 korun.

„Výrazné rozdíly mezi pohlavími v průměrných útratách nezaznamenáváme. Zároveň sledujeme rovnoměrný podíl nakupujících u jednotlivých kupónů. Například kupóny v relacích od 500 do 1000 korun si koupilo 27 procent lidí a kupóny v relacích od 1001 do 2000 korun a od 2001 do 5000 korun si pořídil shodný počet zákazníků – 28 procent,” uvedl pro Právo Jaroslav Baka, manažer Seznam.cz Tip.

Průměrná částka, kterou lidé utratili v roce 2012 na serveru Slevomat, je 720 korun.

Ženy se soustředí na módu, muži na zážitky

Výše zaplacených částek u obou pohlaví je dána především tím, za jaký sortiment a za jaké služby ženy i muži utrácejí. „Zatímco v hledáčku žen jsou často módní doplňky či vychytávky do domácnosti, muži se zaměřují spíše na dražší nabídky, jako jsou například víkendové pobyty či delší dovolené,“ upřesnil Tomáš Bátrla z Vykupto.cz.

Slevové akce na módní doplňky, zdraví, krásu, věci pro děti či bytové doplňky jsou doménou žen i na dalších slevových serverech. Muži také více utrácejí za slevové vouchery do restaurací, barů, za elektroniku i zážitkové akce.

Ženy platí bankovním převodem, muži kartou

Bankovní převod je stále nejoblíbenějším způsobem placení za objednané slevové vouchery. Například zákazníci Seznam.cz Tip ho používají zhruba u tří čtvrtin plateb.

Servery Vykupto.cz i Slevomat zaznamenaly rozdíly ve způsobu placení za slevové nabídky i mezi muži a ženami. „Ženy používají mnohem častěji platbu bankovním převodem, zatímco u mužů je poměr mezi oběma způsoby plateb výrazně vyrovnanější. Ženy využívají bankovní převod ve více než 70 procentech případů, muži pouze v necelých 59 procentech,” přiblížil Bátrla.

„Muži více uskutečňují platby on-line kartou, naopak ženy preferují bankovní převod. Stejně tak muži více využívají koncept opakované platby, kdy si platební brána pamatuje údaje o kartě,” zmínila Zahradníčková.

Anketa

Jak často nakupujete na slevových serverech?
Zhruba 1-2x týdně
2,1 %
Zhruba 1-2x měsíčně
8,2 %
Zhruba 1-5x ročně
35,3 %
Na slevových serverech vůbec nenakupuji
54,4 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 889 čtenářů.

Související články

Češi mají slevy jako národní sport

Češi jsou národ slevomaniaků. Nakupují především ve slevách, a to jak v kamenných, tak v internetových obchodech. Sleva se pro Čechy stala zaklínadlem....

Výběr článků

Načítám