Hlavní obsah

Zboží z e-shopu Češi platí bankovním převodem, Evropané digitální peněženkou

Novinky, bab

Bankovní převod je v Česku nejčastěji využívaným způsobem platby za zboží koupené na internetu, upřednostňují ho tři pětiny Čechů. Podobný přístup jako my mají i Estonci či Poláci. V evropských zemích však převládá digitální peněženka, jako je PayPal či Alipay. Ukázal to aktuální mezinárodní průzkum společnosti DPDgroup.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační snímek

Článek

Nakupování na internetu se v Česku stalo celkem běžnou záležitostí. Nejoblíbenějším způsobem placení je bankovní převod, který preferuje 58 procent Čechů. Platbu kartou on-line využívá necelá polovina dotázaných.

Dobírka, donedávna nejpopulárnější způsob platby, se v průzkumu umístila na třetím místě. Tímto způsobem platí nejčastěji 47 procent lidí.

Mezi další preferované způsoby placení se v České republice řadí digitální peněženka (24 procent), platba kartou při převzetí (20 procent), platební brána GoPay (19 procent), PayU (12 procent) a mobilní platební aplikace (čtyři procenta).

Nejméně využívané jsou platby prostřednictvím přímého inkasa z účtů (dvě procenta) a PaysafeCard – předplacené platby online (dvě procenta).

Průzkum: Jak lidé platí za zboží z internetu
TOP 3 v ČR 58 % bankovní převod 48 % platba kartou on-line 47 % dobírkaTOP 3 v Evropě 42 % digitální peněženka (PayPal nebo Alipay) 35 % platba kartou on-line 24 % platba kartou při převzetí
Nejvíce využívají platbu bankovním převodem: Estonci - 68 % Češi - 58 % Poláci - 52 %Nejvíce využívají digitální peněženku: Španělé - 57 % Italové - 51 % Britové - 46 % Irové - 46 %
Nákup na fakturu preferují: Němci - 51 % Rakušané - 43 %Kartou on-line nejčastěji platí: Švýcaři - 55 % Belgičané - 51 % Francouzi - 45 %
Zdroj: DPDgroup

Digipeněženka v oblibě hlavně u Španělů a Italů

Platby digitální peněženkou nejvíce preferují Španělé, využívají je téměř tři pětiny z nich, a také Italové, kde tímto způsobem za zboží z e-shopů platí každý druhý.

Kartou on-line platí nejčastěji Švýcaři (55 procent) a například nákupy na fakturu nejvíce využívají Němci (51 procent). V Nizozemsku pak lidé nejčastěji platí rychlým bankovním převodem v rámci svého národního bankovního systému iDeal (84 procent), který shledávají nejdůvěryhodnějším.

Doručení zásilky domů je nejoblíbenější

Více než čtyři pětiny Čechů, a podobné je to i u Evropanů obecně, si nejčastěji volí doručení zboží domů. V České republice je také oblíbené doručení do výdejny balíků (42 procent) a na poštu (40 procent). Čtvrtina Čechů preferuje i doručení zboží do obchodu, pětina pak do místa svého zaměstnání. Uzamykatelné boxy na balíky v Česku využívá jen pět lidí ze sta.

Průzkum: Jak si lidé nechávají zboží doručovat
TOP 3 v ČR 83 % domů 42 % do výdejny balíků 40 % na poštuTOP 3 v Evropě 84 % domů 16 % do výdejny balíků 15 % na poštu
Zdroj: DPDgroup

Evropané si na druhém místě nejčastěji nechají zaslat zboží do výdejny balíků či na poštu, tento způsob volí shodně zhruba každý šestý oslovený. Každý osmý pak preferuje doručení do práce.

Výdejny balíků jsou velmi typické pro Francii – tuto možnost zvolí každý druhý nakupující. V Pobaltí zase vedou uzamykatelné boxy díky jejich snadné dostupnosti a časové flexibilitě.

Existují také alternativní možnosti doručení – ve Velké Británii jde o doručení do tzv. psí boudy nebo garáže, v Německu jsou to například speciální schránky u domů.

Související články

Stále víc Čechů kupuje potraviny on-line

Češi mohou už pět let nakupovat přes internet i potraviny. Tuto možnost si již vyzkoušela čtvrtina lidí a každý desátý takto nakupuje pravidelně. V současné...

Výběr článků

Načítám