Článek
„Proces je poměrně jednoduchý. Žadatel může doložit potvrzení o příjmu sám, jako dosud. Nově také může dát souhlas s tím, aby si výši příjmu zjistil od zaměstnavatele Úřad práce,“ řekla již dříve Novinkám Kateřina Beránková.
V druhém případě je potřeba, aby dotyčný sdělil úřadu identifikační číslo (IČ) zaměstnavatele, případně zaměstnavatelů dalších členů domácnosti. „Následně vyzveme zaměstnavatele k potvrzení příjmů,“ dodala Beránková.
Tato možnost sice platí už od léta, ale dosud nebylo jasné, jakým způsobem a v jakém formátu budou firmy úředníkům potřebná data dodávat. Nově se pro to chystají dvě vyhlášky.
Úřad práce zašle zaměstnavatelům žádost o informace v souboru PDF prostřednictvím datové schránky. Ti pak budou moci odpovědět vyplněním formuláře na portálu ministerstva práce, odesláním do určené datové schránky nebo prostřednictvím přímého volání.
Podobná povinnost by měla od příštího roku čekat i dodavatele energií. Ti budou zasílat informace o výši plateb za elektřinu a plyn či nedoplatcích a přeplatcích. A to přes datovou schránku. „Rodin se to dotkne pozitivně. Přispěje to ke snížení jejich administrativního zatížení,“ uvedlo ministerstvo.