Článek
Více než dvě pětiny lidí nemají problém kvůli zajímavé akci obětovat ze svého volného času třicet minut. Maximálně deset minut navíc je kvůli výhodné slevové nabídce ochotna cestovat třetina zákazníků a více než půl hodiny pak pětina lidí.
Mléčné výrobky a maso táhnou nejvíce
Nejvíce zákazníků, a to plné dvě třetiny (68 procent), je ochotno si zajet do vzdálenějšího obchodu kvůli výhodné ceně mléčných výrobků a másla. Více než polovina lidí (52 procent) nemá problém déle cestovat kvůli nákupu masa, ryb a uzenin. Kvůli výhodnější ceně ovoce a zeleniny je ochotno obětovat nějaké ty minuty navíc 45 procent dotázaných.
„Pouze devět procent zákazníků uvedlo, že je ani sebevýhodnější akce nepřiměje zajet do vzdálenějšího obchodu nebo někam, kde běžně nenakupují,“ komentoval průzkum Martin Kadlčík z Kupi.cz.
Češi upřednostňují oblíbené supermarkety
Cestování na velký rodinný nákup do supermarketu zabere většině lidí maximálně půl hodiny, přičemž 38 procent Čechů preferuje obchod, který je nejblíže jejich bydlišti či zaměstnání. Ovšem 39 procent dotázaných si raději zajede do supermarketu, který jim více vyhovuje.
Pouze 2,5 procenta respondentů uvedlo, že pro velké nákupy supermarkety nevyhledávají.
Průzkum také ukázal, že mnozí Češi během velkého nákupu navštíví více obchodů. Necelá polovina dotázaných (45 procent) se shodla, že navštíví dva supermarkety, o něco menší skupině (43 procent) stačí jeden. Do tří a více obchodů pak zamíří každý osmý člověk (12 procent).
On-line nákupům Češi zatím na chuť nepřišli
Na objednávání potravin on-line a dovoz domů si Češi zatím nezvykli. Přes internet pořizuje velké nákupy pouze půl procenta účastníků průzkumu Kupi.cz.
Čtyři pětiny nakupujících vyrazí na velký nákup autem, devět procent pak volí hromadnou dopravu a osm procent chodí pěšky nebo si na nákup zajede na kole.