Hlavní obsah

Typický postrach silnic: Pražan do 24 let v silném dieselu

Právo, Jindřich Ginter

Typickým pirátem silnic v Česku je muž do 24 let z Prahy, který řídí devět let starý, silný dieselový vůz. Naopak nejméně dopravních nehod způsobí řidiči od 45 do 65 let. Vyplývá to z nejnovější statistické analýzy DIRECT pojišťovny, což potvrzují i další pojišťovny.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Mladí řidiči, kteří vlastní oprávnění méně než šest let, bourají nejčastěji. Motoristé s vozy se silným motorem nad 2500 ccm způsobují dopravní nehody 1,5krát častěji než řidiči v autech s motorem do 1000 ccm. Nejrizikovějšími řidiči jsou zpravidla ti, kteří řídí vozy značek Audi, BMW, Mazda, Mercedes nebo Volkswagen.

Naopak nejodpovědnější řidiči jsou z pohledu statistiky ve věku 45 až 65 let z okolí Brna. Obvykle řídí zánovní vůz se slabším benzínovým motorem do 1600 ccm značek Hyundai, Škoda a Ford.

Pozor na tmavé audi!

„Z našich statistik nehodovosti vyplývá, že nejrizikovější na silnici je mladý muž do 30 let v tmavém audi,“ potvrdil Právu Miloš Velíšek z České podnikatelské pojišťovny. Mladí motoristé, navíc z větších měst, proto mají u některých pojišťoven výrazně dražší povinné ručení i havarijní pojištění.

Například Allianz uplatňuje 25% přirážku na pojistném klientům mladším 21 let, a to bez rozdílu druhu a typu vozidla. Naopak řidiči ve věku 40 let a více získávají slevu. Nedávno pojišťovna přišla s tím, že plošně zlevní bez rozdílu věku povinné ručení zhruba u 70 procent řidičů o deset až dvacet procent, pokud řidič skutečně dlouhodobě neboural.

Cena i podle výkonu

AXA pojišťovna dokonce stanovuje ceny nejen podle věku, ale i podle výkonu auta: pro řidiče do 24 let s vozidlem s výkonem nad 110 kW je u ní pojistka až třikrát dražší.

Pojišťovna Kooperativa už dříve ujistila, že mladí řidiči mají stejné podmínky jako ti starší, ale některé produkty zpřístupní jen starším nad 24 let. Věk a výkon motoru u ní hraje roli v případě havarijního pojištění. Starší řidiči u havarijního pojištění mohou získat sedmiprocentní slevu z pojistného.

UNIQA pojišťovna stanovuje řidičům do 29 let dražší pojištění, ale pokud tři roky po sobě nebourali, dá jim lepší sazbu.

U Generali se zase přihlíží k věku řidiče až v okamžiku vzniku pojistné události. Řidič mladší 30 let, má-li nehodu, musí poté vyšší pojistné jednorázově doplatit.

U České pojišťovny dávají slevy na pojistném až po třicítce, nicméně je pravděpodobné, že v poslední době by mohla u některých řidičů v praxi přimhouřit oči, neboť začala zápasit s úbytkem celkového počtu pojištěných aut.

DIRECT zase přišel s marketingovou akcí, že noví klienti, kteří v průběhu roku nezpůsobili žádnou dopravní nehodu, mají teď tři měsíce pojištění auta, motorky nebo domácnosti zdarma.

Anketa

Máte při řízení auta strach z tzv. pirátů silnic?
Ano
81,9 %
Ne
18,1 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 32862 čtenářů.

Výběr článků

Načítám