Článek
Mladí řidiči, kteří vlastní oprávnění méně než šest let, bourají nejčastěji. Motoristé s vozy se silným motorem nad 2500 ccm způsobují dopravní nehody 1,5krát častěji než řidiči v autech s motorem do 1000 ccm. Nejrizikovějšími řidiči jsou zpravidla ti, kteří řídí vozy značek Audi, BMW, Mazda, Mercedes nebo Volkswagen.
Naopak nejodpovědnější řidiči jsou z pohledu statistiky ve věku 45 až 65 let z okolí Brna. Obvykle řídí zánovní vůz se slabším benzínovým motorem do 1600 ccm značek Hyundai, Škoda a Ford.
Pozor na tmavé audi!
„Z našich statistik nehodovosti vyplývá, že nejrizikovější na silnici je mladý muž do 30 let v tmavém audi,“ potvrdil Právu Miloš Velíšek z České podnikatelské pojišťovny. Mladí motoristé, navíc z větších měst, proto mají u některých pojišťoven výrazně dražší povinné ručení i havarijní pojištění.
Například Allianz uplatňuje 25% přirážku na pojistném klientům mladším 21 let, a to bez rozdílu druhu a typu vozidla. Naopak řidiči ve věku 40 let a více získávají slevu. Nedávno pojišťovna přišla s tím, že plošně zlevní bez rozdílu věku povinné ručení zhruba u 70 procent řidičů o deset až dvacet procent, pokud řidič skutečně dlouhodobě neboural.
Cena i podle výkonu
AXA pojišťovna dokonce stanovuje ceny nejen podle věku, ale i podle výkonu auta: pro řidiče do 24 let s vozidlem s výkonem nad 110 kW je u ní pojistka až třikrát dražší.
Pojišťovna Kooperativa už dříve ujistila, že mladí řidiči mají stejné podmínky jako ti starší, ale některé produkty zpřístupní jen starším nad 24 let. Věk a výkon motoru u ní hraje roli v případě havarijního pojištění. Starší řidiči u havarijního pojištění mohou získat sedmiprocentní slevu z pojistného.
UNIQA pojišťovna stanovuje řidičům do 29 let dražší pojištění, ale pokud tři roky po sobě nebourali, dá jim lepší sazbu.
U Generali se zase přihlíží k věku řidiče až v okamžiku vzniku pojistné události. Řidič mladší 30 let, má-li nehodu, musí poté vyšší pojistné jednorázově doplatit.
U České pojišťovny dávají slevy na pojistném až po třicítce, nicméně je pravděpodobné, že v poslední době by mohla u některých řidičů v praxi přimhouřit oči, neboť začala zápasit s úbytkem celkového počtu pojištěných aut.
DIRECT zase přišel s marketingovou akcí, že noví klienti, kteří v průběhu roku nezpůsobili žádnou dopravní nehodu, mají teď tři měsíce pojištění auta, motorky nebo domácnosti zdarma.