Článek
Pouhá necelá čtyři procenta lidí ke správě svých financí nepoužívá mobilní ani internetové bankovnictví, ukázal také průzkum. Zároveň potvrdil, že poslední rok byl z hlediska dominance digitalizace osobních financí Čechů přelomovým. Téměř polovina lidí aktivně spravuje své finance jen přes aplikaci ve svém chytrém mobilu, více než třetina stále preferuje internetové bankovnictví a zhruba každý osmý obě možnosti kombinuje.
Průzkum: Češi mají úspory nejčastěji na běžném účtu
„To, že 61 procent Čechů aktivně využívá výhod bankovních aplikací potvrzuje, že jsou čeští klienti nakloněni používání digitálních služeb,“ zmínil Petr Plocek, tiskový mluvčí UniCredit Bank.
Jak dále dodal, z výsledků průzkumu jasně vyplynulo, že jsou pro klienty nejdůležitější základní funkce mobilního bankovnictví, které vyhledávají prakticky každý den.
Mobilní bankovnictví je oblíbené především u mladších klientů ve věku 18 až 26 let (83 procent). Internetové bankovnictví naopak upřednostňují lidé ve věku 54 až 65 let (52 procent).
Mobilem nejčastěji platí majitelé iPhonů
Velkým trendem placení pomocí QR kódů
Mobilní aplikace používají klienti především k běžné správě svých financí, nejčastěji tak sledují zůstatky svých účtů, zadávají platby či je potvrzují na internetu, také sledují historii plateb a přehledy příjmů a výdajů.
Popularita online převodů peněz a online zadávaní plateb jde ruku v ruce s vyšší automatizací těchto procesů. Například trvalé příkazy využívá zhruba osmina respondentů. Velkým trendem se v posledních letech stalo i placení pomocí QR kódů, používá je pětina Čechů.
Češi platí hlavně bezkontaktně. Hotovosti se přesto vzdát nechtějí
Výsledky průzkumu ukázaly, že v používání mobilního i internetového bankovnictví není v Česku žádný rozdíl mezi muži a ženami. V minulosti přitom v této oblasti byli aktivnější spíše muži.
Na druhou stranu ve stejném průzkumu na slovenském trhu se ukázalo, že si Češi a Slováci v obecných trendech jsou sice podobní, odlišují se však detaily. Co se například týká mobilních aplikací a jejich funkcí, využívají je Slováci častěji než Češi (64 procent vs. 61 procent). A také slovenští muži dominují nad ženami právě ve využívání digitálních služeb.