Článek
Nejvíce lidí začíná dárky řešit v listopadu po slevové akci Black Friday (29 procent dotázaných) a každý pátý odkládá nákupy až na posledních 14 dnů před Vánoci. Pět procent lidí nebude dárky nakupovat vůbec.
Doporučujeme nenechávat nákup dárků na poslední chvíli
Češi podle autorů průzkumu věří, že jsou balíkoví přepravci na sezonu připraveni. GLS letos i díky nové třídicí hale v Jihlavě posílila kapacitu přepravní sítě až o 50 procent, navíc před vánoční sezónou nabere jako každý rok přibližně 100 kurýrů.
Češi za zboží z e-shopů platí hlavně kartou, zkouší ale i nové platební metody
„I s ohledem na problémy výrobců s materiálem, dopravou dílů z Číny i rychlý růst cen všech vstupů doporučujeme nákup dárků nenechávat na poslední chvíli,“ uvedl Pavel Včela, ředitel GLS Česká republika.
Přibude míst pro podání balíků
Za dárky tři čtvrtiny Čechů letos podle průzkumu plánují utratit do osmi tisíc korun. Pouze pět procent oslovených má na vánoční dárky vyčleněno více než 15 tisíc, obdobné množství však jen tisícikorunu. Na předvánoční provoz se již připravuje také Česká pošta (ČP).
„Nyní již probíhá náborová kampaň, přičemž pro letošek budeme nabírat zhruba stejný počet výpomocí v provozu jako loni, tedy zhruba pět tisíc lidí,“ sdělil Právu mluvčí pošty Ivo Vysoudil.
Odložené platby nabízí už tisíce e-shopů
Dodal, že ČP chystá i tzv. Balíkovny pro retailové zákazníky. „Od 1. listopadu bude možné odeslat balík z jakékoli Balíkovny v republice. Těch je v současné době asi pět tisíc a tato novinka bude kromě zákaznického komfortu znamenat i úlevu pro pobočkovou síť pošt,“ dodal.
Společnost PPL před pár týdny spustila do provozu parcelboxy, které budou kromě vyzvednutí rovněž sloužit i pro „podej“.
„Na sezonu se připravujeme již několik měsíců velmi intenzivně, z pohledu provozu jsme investovali do rozšiřování a modernizace dep, v průběhu roku jsme otevřeli nová depa v Rochlicích či Úžicích, milionové částky investujeme do modernizace technologií na současných depech,“ uvedl pro Právo marketingový ředitel PPL Milan Loidl.
Téměř každého nakupujícího v e-shopech ovlivní uživatelské recenze
Podle něj se firma chystá na standardní meziroční nárůst. „Před Vánoci plánujeme doručovat 400 tisíc balíků denně. Jako již každý rok nabíráme před Vánoci stovky sezonních řidičů a také manipulačních pracovníků navíc,“ doplnil Loidl.
Na sezonu se připravuje vždy několik měsíců dopředu i DPD. „Po loňském boomu e-commerce vzhledem k pandemii koronaviru jsme letos neočekávali tak extrémně silnou sezonu, jako byla ta minulá. Nicméně s ohledem na vývoj v posledních dnech se situace může poměrně rychle měnit a doporučujeme tedy s vánočními nákupy určitě nevyčkávat,“ řekl Právu generální ředitel DPD Miloš Malaník.
Drobné zásilky z čínských e-shopů podraží. Zeman podepsal konec osvobození od DPH
Také DPD připravila novinku v podobě „podeje“ na jejích výdejních místech i samoobslužných boxech. „Rozvážet balíčky pro nás bude zhruba o 40 procent více kurýrů než standardně během roku,“ dodal Malaník.