Článek
„Přeplatky vracíme zákazníkům jimi zvolenou formou, tedy bankovním převodem na účet, nebo složenkou. Malé přeplatky do dvou set korun primárně převádíme do dalšího zúčtovacího období. Pokud zákazník požaduje i zaslání tohoto přeplatku, samozřejmě mu jej odešleme,“ řekl mluvčí innogy Martin Chalupský.
U ČEZ si zákazník už při podpisu smlouvy volí, zda chce případné přeplatky rozložit do záloh na příští období, nebo zda si je přeje vyplatit převodem na účet. „Pokud změní názor, tak samozřejmě umožňujeme toto nastavení změnit,“ uvedla mluvčí Alice Horáková. Klient tak může učinit sám v rámci aplikace MŮJ ČEZ, případně na zákaznických centrech a call centrech.
Při problémech započtěte do záloh
V případě, že dodavatel přeplatek drží, je možné si jej započíst do záloh. „V první řadě by měl spotřebitel dodavateli vždy zaslat písemnou výzvu k uhrazení přeplatku. Pokud zůstane bez reakce, může dluh postupně umazávat ze záloh, na základě úkonu započtení, nebo může dluh vymáhat cestou sporného řízení,“ sdělila členka Rady Energetického regulačního úřadu Markéta Zemanová.
V případě započtení ale musí spotřebitel obchodníkovi sdělit, že zálohu neuhradí z důvodu, že vůči ní započítává pohledávku představovanou přeplatkem.
Pokud dodavatel nereaguje, doporučuje Petr Šmelhaus ze spotřebitelské organizace dTest najít si jiného a smlouvu ukončit. „Při ukončení smlouvy totiž musí každý dodavatel přeplatek vrátit,“ řekl.