Článek
Jistý muž loni uplatňoval na pojišťovně Kooperativa vysoké náhrady za léčení z titulu dlouhodobého onemocnění. Dělal ze sebe téměř chromého a dokládal to i odbornými zprávami.
„Pán je majitelem salonu pro psy. Rád ke své propagaci využívá sociální sítě. V době, kdy měl marodit, měl ale na svých profilech fotografie za svého salonu, kde v žádném případě nevypadal nemocně,“ uvedl mluvčí Kooperativy Milan Káňa. Další šetření ukázalo, že i lékařské dokumenty, které předkládal, byly nepravdivé.
Přišli si na 50 milionů
Loni policie na Domažlicku dopadla tři ženy a třináct mužů kvůli pojistným podvodům v úrazovém a životním pojištění. Kriminalisté na případu pracovali pět let.
Podváděli s úrazy, pojišťovny obrali o 50 milionů

Dvaatřicetiletý muž byl zprostředkovatel pojišťoven. Při sjednávání smluv se s dalšími obviněnými domluvil na uvedení nepravdivých údajů. Poté klienti uplatnili pojistné na různé úrazy, podložené nepravdivými lékařskými zprávami. Skupina si přišla na pět milionů.
Nejvíc se švindlovalo s motorovými vozidly |
---|
Pojišťovny loni odhalily podvody za celkem 1,249 miliardy korun, což je meziročně nárůst o sedmnáct milionů. |
Úhrnem prověřily 11 407 podezřelých pojistných událostí; meziročně o 18 procent více, uvedla Česká asociace pojišťoven. |
Průměrná výše odhaleného pojistného podvodu dosahuje 249 tisíc korun. |
Nejčastěji lidé podváděli s motorovými vozidly. |
Minulý rok v květnu se také před soudem rozjel případ, v němž byly za podvody ve výši padesáti milionů korun obviněny dvě desítky lidí, mezi nimi i lékaři. Případ začal před deseti lety, kdy žena nahlásila, že si podvrtla kotník při trhání jablek. Uzavřené měla tři úrazové pojistky. Jenže v době, kdy měla mít úraz, chodila pracovat do supermarketu a ukázalo se, že i lékařská zpráva je falešná.
Počet pojistných podvodů stoupl, loni převýšil miliardu

Pojistka až po nehodě
Že klient lže, prozradí poměrně často fotky na sociálních sítích. Například když tvrdí, že mu bouře zničila novou střechu, doloží i faktury, ale letecké snímky na mapách pak pojišťovně ukážou, že tam v době, kdy měla střecha „svítit“ novotou, byla jen ruina.
Pojišťovny se zaměřují i na pojistné události, které nastaly v den sjednání pojištění nebo krátce po sjednání. Typicky řidič s vozem bez povinného ručení zaviní nehodu a ještě než přijede odtahová služba či policie, si na místě online pojištění sjedná. Podobné případy se vyskytly ale i při nehodách na sjezdovkách.
Chuť podvést pojišťovnu mají nejčastěji motoristé

„Všechny případy, které se staly brzy od sjednání pojistky, analyzujeme,“ upozorňuje Káňa.
Nejvíce podvodů pojišťovny odhalují u pojištění vozidel, pak v pojištění majetku a odpovědnosti u soukromých osob a v cestovním pojištění.