Článek
Pokud tak příjemci pomoci neučiní do konce října, může jim úřad výplatu dávek zastavit.
„Ve většině případů platí, že pro účely příspěvku na bydlení a přídavku na dítě mohou klienti pro doložení dokumentů využít například zjednodušenou on-line aplikaci na portálu ministerstva práce,“ upozornil generální ředitel Úřadu práce ČR Daniel Krištof.
K aplikaci se lidé dostanou přes web www.mpsv.cz. U vybraných dávek umožní odeslat zjednodušenou on-line žádost přes Identitu občana, tedy například přes bankovní identitu, eObčanku, mobilní klíč eGovernmentu či třeba NIA ID, nebo datovou schránku.
Asi nejjednodušší přitom pro většinu lidí bude přihlášení přes bankovní identitu, kterou umožňuje většina bank v Česku. To jsou přístupové údaje do elektronického bankovnictví.
Úřad přitom neuvidí na bankovní účet, banka pak na to, co konkrétně lidé vyplňují. „Vše tak vyřídí z pohodlí domova a navíc – na rozdíl od komunikace prostřednictvím dopisu a výplaty přes složenku - ušetří až 14 dní,“ dodal Krištof.
Pokud se lidé rozhodnou vyplnit standardní žádost, mohou ji zaslat elektronicky se zaručeným elektronickým podpisem, datovou schránkou, poštou s vlastnoručním podpisem nebo odevzdat na podatelně příslušného pracoviště Úřadu práce ČR.