Článek
„Ještě na začátku letošního roku byla mezi zákazníky nejoblíbenější dobírka, která stabilně tvořila přes 40 procent všech plateb. Na druhém místě byla platba kartou online s 35 procenty, třetí byl bankovní převod. V souvislosti se šířením nového koronaviru a bezpečnostními opatřeními, která jsme zavedli, se ale počet bezhotovostních plateb dramaticky navýšil, a to na úkor právě dříve oblíbených dobírek,“ potvrdil Právu Jakub Střeštík z Mall Group.
Pandemie prověřila stupeň digitalizace bank, internetové platby zažily boom
Kartou i v prodejně
Platby kartou mají nyní u Mall.cz podíl 45 procent, dobírka, kterou ještě loni preferovala více než polovina zákazníků, klesla na 33 procent.
Trend potvrzují i další velcí online prodejci. „Jednoznačně nejoblíbenější je platba kartou online, kterou platí více než 40 procent zákazníků. Následuje platba při převzetí zboží na pobočce kartou a na pobočce v hotovosti. Těsně v závěsu je čtvrtá nejoblíbenější metoda, a to dobírka,“ vysvětlila mluvčí Alza.cz Daniela Chovancová.
Za koronaviru je jistější platit bankovní kartou
Podle obchodního ředitele CZC.cz Tomáše Pilského se meziročně počet zákazníků, kteří platí kartou online, zvýšil o 23 procent. Situace se otočila i v Datartu. Tam v polovině loňského roku v kamenných prodejnách platilo za zboží hotově 68 procent zákazníků a při nákupu přes e-shop využilo vyzvednutí zboží na prodejně a platbu v hotovosti 55 procent lidí.
„Zákazníci v současnosti preferují bezhotovostní platby. A to jak u internetových objednávek, tak při nákupu v prodejně,“ řekla Právu mluvčí Datartu Eva Kočicová.