Hlavní obsah

Peníze za škody někteří postižení dostali za pár týdnů po povodni

Právo, Jindřich Ginter

Už i za tři týdny po bleskových povodních dostali někteří postižení lidé peníze od pojišťoven. Do řady míst se však likvidátoři nemohli dostat, a tak se mohlo stát, že průběh likvidace byl delší. Především na velké pojišťovny se značným počtem klientů jsou v takových situacích kladeny větší nároky na logistiku a organizaci. Pojišťovny proto posilují spolupráci s externími likvidačními firmami.

Článek

Česká pojišťovna to řešila například tak, že terénní týmy složené z brigádníků šly v oblastech jako předvoj před likvidátory ČP a předem označovaly zasažené objekty klientů ČP cedulkami, že se jedná o dům pojištěný Českou pojišťovnou. Likvidátor pak po oblasti „nebloudil“ a věděl, jaké domy spadají do „jeho“ pojišťovny.

Do třiceti dnů po velké vodě bylo zlikvidováno přes 50 % všech majetkových škod. Při květnových záplavách byla pouhé čtyř dny po řádění živlů zlikvidována čtvrtina všech nahlášených škod,“ řekl Právu Jiří Cívka z Generali.

Časová osa

Česká podnikatelská pojišťovna zase na jednom případě ukazuje časovou rekapitulaci. Povodeň vážně poškodila rodinný dům, výše vody uvnitř objektu dosáhla až jednoho a půl metru, přičemž do 30 cm bylo bahno.

Po oznámení škodní události byla vyžádána kopie smlouvy, ověřeno krytí a zajištěna prohlídka místa. Na základě upřesněného rozsahu výše škody se začalo počítat pojistné plnění. Movité věci postižené povodní byly již v době prohlídky odváženy na skládku. Necelé tři týdny po oznámení škodní události bylo vyplaceno pojistné plnění.

Vznik škody: 7.8. 2010; Oznámení pojišťovně: 13.8.; Prohlídka místa škody: 14.8.; Ukončení šetření: 27.8.; Ukončení likvidace: 2.9.; Revize, příkaz k výplatě plnění: 2.9.

Horší je to samozřejmě u automobilů zničených kroupami, které se opravují dodnes a potrvá to ještě několik měsíců, neboť poškozeno bylo na dvacet tisíc vozů.

Finance bleskově

I náklady, které lidem vzniknou v souvislosti s záchrannými kroky před blížící se povodní, lze proplatit z pojištění. Právu to potvrdila Dagmar Koutská z České pojišťovny. „Zachraňovací náklady se standardně z pojištění domácnosti nebo stavby klientovi hradí,“ uvedla.

Kromě toho v rámci likvidace pojistné události můžete kteroukoliv pojišťovnu požádat o vyplacení zálohy. „Naši likvidátoři sami aktivně nabízeli výplaty záloh na pojistná plnění na základě odhadu výše škody mobilním technikem,“ dodal Jiří Cívka z Generali.

Více čtěte ve STŘEDU v mimořádné příloze Práva POJIŠTĚNÍ ŽIVLŮ
- Nejčastější důvody sporů lidí s pojišťovnami
- Jakou rychlostí letí kroupy, co předchází vzniku tornáda a jeho ničivé účinky
- Limity plnění a spoluúčast
- Příklady, kolik stojí živelní pojištění
Související témata:

Výběr článků

Načítám