Článek
Firmy nový typ pracovního úvazku podporují, některé dokonce zaměstnancům na vybavení domácích kanceláří přispívají.
Ještě před pár měsíci bychom si těžko představili operátora centra zákaznické podpory pracujícího z obýváku nebo z kuchyně. Preventivně nařízená práce z domova v Moneta Money Bank však ukázala, že ani v této profesi to nemusí být nemožné.
„Banka jim byla schopna velmi rychle zajistit potřebnou techniku domů a operátoři mohou nyní fungovat i v domácích call centrech,“ uvedla Zuzana Filipová, ředitelka komunikace Monety Money Bank. Kvůli prevenci před šířením nákazy je banka v současnosti rozdělena na dvě skupiny zaměstnanců, které se střídají při práci v kancelářích a z domova.
Home office: nový standard

Podle expertů půjde džina práce z domova vypuštěného z lahve epidemií koronaviru vracet zpět jen stěží a podniků podporujících home office přibývá.
Například americká společnost Twitter nyní umožňuje zaměstnancům pracovat z domova nastálo a technologický gigant Google dokonce poskytuje zaměstnancům příspěvek ve výši tisíc dolarů na nákup vybavení a nábytku, který jim práci z domova usnadní.
Zaměstnanci budou doma další rok. Google je nažene do práce až v červenci 2021

Z domova pracují také likvidátoři
Stejně jako v Monetě pracují z domova operátoři call centra také v pojišťovně Uniqa. Na home office jsou dokonce i likvidátoři škod.
„Prohlídky škod probíhají pomocí videohovoru a klient sám natočí na telefon místo škody. Technik Uniqa ho naviguje, vyžádá si detailní záběry, probere okolnosti škody a likvidátor tak má podklady ihned na stole,“ upřesnila Eva Svobodová z pojišťovny Uniqa s tím, že bez osobního kontaktu mohou pracovat i pojišťovací poradci a obchodníci.
Firmy hledají optimální režim práce

Více než 800 operátorů přesunula na home office také společnost ConectArt, jež provozuje největší kontaktní centrum v Česku. Společnost rovněž uskutečnila průzkum, podle kterého by přes 85 procent oslovených zaměstnanců chtělo v určité míře využívat práci z domova i v postcovidové době.