Hlavní obsah

Obchodníci tvrdí: Povánoční slevy letos nečekejte

Právo, Jiří Vavroň

Obchodníkům a prodejcům došla trpělivost s každoroční taktikou mnoha českých zákazníků. Ta velí počkat s nákupem až na povánoční slevy, které prodejci v minulých letech spouštěli ihned po svátcích. „Povánoční slevy, na které si Češi za poslední roky rychle navykli, letos pravidlem nebudou,“ vzkazují obchodníci zákazníkům.

Foto: Petr Hloušek, Právo

Obchodníkům se letos do povánočních slev příliš nechce.

Článek

Jak vyplývá z aktuálního průzkumu společnosti EFIN, výrazné slevy po Vánocích neplánují tři čtvrtiny dotázaných obchodníků.

„Byla z toho už tradice, pod stromek jsme si dávali obálky s penězi, za které si pak během slev ihned po vánočních svátcích každý výhodně koupil, co chtěl a potřeboval. Kabát, který stál před Vánocemi tři tisíce, jsem si koupila o tisícikorunu levněji,“ potvrdila oblíbenou novodobou českou tradici pětatřicetiletá úřednice Michaela.

„Se zvýšenou péčí o zákazníky, cílenější nabídkou i existencí věrnostních programů si již řada značek může dovolit tuto vlnu slev utlumovat nebo zcela rušit. Navíc je stále jasnější, že bojovat slevou v období, kdy výprodeje nasazuje většina trhu, není ekonomicky atraktivní,“ zdůvodňuje deklarovaný odklon od zajetých zvyklostí na trhu Jiří Brych, marketingový ředitel společnosti EFIN.

Finanční poradce František Macháček je ale přesvědčen, že se zákazníci svých slev nakonec přece jen někde dočkají. S povánočními slevami už počítají například i e-shopy, které se přizpůsobují prodejní taktice svých zahraničních dodavatelů.

Sobi přijedou ještě za tepla

Nástup předvánočních prodejních akcí a kampaní můžeme čekat každým okamžikem. Tedy ještě v době, kdy venkovní teplota neklesá výrazně pod patnáct stupňů a stromy jsou plné listí, se po obchodních centrech rozběhnou sobi se sáňkami.

Podle průzkumu se obchodníci v Česku rozhodli zahájit předvánoční kampaně s dostatečným předstihem. Více než desetina z dotázaných již tak dokonce učinila. Ostatní se přidají nejpozději během října a na začátku listopadu. Polovina obchodníků se chystá už v tomto období vánočně vyzdobit obchody. Zhruba patnáct procent jich nechá ale speciální nabídky na poslední chvíli.

Nejvíce vánočních nabídek půjde ke spotřebitelům přes sociální sítě, webové stránky a firemní blogy. Na druhé příčce stojí online reklama, třetí místo patří tradičnímu způsobu komunikace – oslovení přímo na prodejně. Hojně využity budou podle marketingových expertů také newslettery, tedy e-maily pravidelně zasílané přihlášeným odběratelům.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám