Hlavní obsah

Nezdá se vám účet za mobil? Pochybení operátorů se dokazuje velmi špatně

Právo, Jindřich Ginter

Stále více lidí si stěžuje na faktury mobilních operátorů, kteří jim podle nich účtují daleko více sms zpráv, než odešlou, nebo hovorů, které neuskuteční. Zda jsou to neoprávněné stesky, protože si lidé neuvědomují, že prostě více esemeskují a volají, či zda se jedná o „omyly“ na straně operátora, se ovšem těžko prokazuje.

Foto: Profimedia.cz

Lidé často nevěří, že opravdu provolali tolik minut, kolik mají na výpise. Někdy to ale může opravdu být chyba operátora.

Článek

Někdy se to však vytrvalým lidem podaří, obzvláště u větších částek. A to je pak lepší ukončit smlouvu.

„Byla jsem v šoku, když mi operátor naúčtoval přes sto minut volání z Afriky, kde jsem byla. Okamžitě jsem to reklamovala, ale bez výsledku. Trvali na svém,“ svěřila se Právu Gabriela S. z Prahy.

„Argumentovala jsem, že není možné, aby mi účtovali jeden stominutový hovor v kuse, když běžně po 60 minutách tyto hovory automaticky právě z bezpečnostních důvodů přerušují. Nakonec to uznali, ale až po mé čtvrté ostré reklamační urgenci s odůvodněním, že mi omylem naúčtovali neuskutečněné spojení z důvodů technického pochybení,“ dodala.

Nezaplacení faktury se může prodražit

Především u relativně menších částek, u nichž není ani opakovaná reklamace úspěšná, ale raději nakonec zaplaťte, aby na vás nenastoupilo vymáhací oddělení, mající v zádech tým právníků, neboť následný spor by se vám mohl mnohonásobně prodražit.

Operátorovi totiž, nemáte-li podobný argument jako paní Gabriela, vyžadující určitou znalost mobilní komunikace, těžko prokážete, že vám na účet naskákalo více sms, než jste poslali.

Je-li člověk nespokojený s účtovanými částkami, nejlepší obranou bývá, když následně pošle nekompromisní žádost o ukončení smlouvy. K tomu ale musíte mít lidově řečeno čistý stůl, tedy vše uhrazeno, a i žádost musí být formálně bez chyb.

Třeba musíte být právě vy tzv. kontaktní osobou uvedenou ve smlouvě. Stává se, že operátor se odmítne bavit přímo s nespokojeným majitelem firmy, protože kontaktní osobou je někdo jiný.

Když vám nemohou nic předhodit, a vy chcete skončit, tak v odděleních péče o zákazníky se pak obvykle opravdu více starají; začnou vám nabízet reálně výhodnější tarify. Hlavní konkurenční boj mezi mobilními operátory se totiž už v Česku neodehrává ani tak v získávání zcela nových zákazníků, neboť mobily mají standardně i děti a senioři, ale právě v přetahování klientů.

Pozor na tichý „souhlas“

Někdy se také podle zkušeností čtenářů Práva stává, že vás operátoři přehodí do na oko „výhodnějšího“ tarifu víceméně automaticky, s argumentem, že jste předem souhlasili s tím, že když novou službu výslovně neodmítnete v okamžiku, kdy vás o ní informovali v rámci marketingového oslovování, bude vám rovnou aktivována.

Anketa

Měli jste někdy problémy s fakturou za telefon?
ano, zdálo se mi, že si operátor účtuje víc, ale neřešil/a jsem to
33,8 %
ano, dokonce jsem si stěžoval/a
17,9 %
ne, faktury odpovídají využitým službám
48,3 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 24119 čtenářů.
Související témata:

Výběr článků

Načítám