Článek
Někdy se to však vytrvalým lidem podaří, obzvláště u větších částek. A to je pak lepší ukončit smlouvu.
„Byla jsem v šoku, když mi operátor naúčtoval přes sto minut volání z Afriky, kde jsem byla. Okamžitě jsem to reklamovala, ale bez výsledku. Trvali na svém,“ svěřila se Právu Gabriela S. z Prahy.
„Argumentovala jsem, že není možné, aby mi účtovali jeden stominutový hovor v kuse, když běžně po 60 minutách tyto hovory automaticky právě z bezpečnostních důvodů přerušují. Nakonec to uznali, ale až po mé čtvrté ostré reklamační urgenci s odůvodněním, že mi omylem naúčtovali neuskutečněné spojení z důvodů technického pochybení,“ dodala.
Nezaplacení faktury se může prodražit
Především u relativně menších částek, u nichž není ani opakovaná reklamace úspěšná, ale raději nakonec zaplaťte, aby na vás nenastoupilo vymáhací oddělení, mající v zádech tým právníků, neboť následný spor by se vám mohl mnohonásobně prodražit.
Operátorovi totiž, nemáte-li podobný argument jako paní Gabriela, vyžadující určitou znalost mobilní komunikace, těžko prokážete, že vám na účet naskákalo více sms, než jste poslali.
Je-li člověk nespokojený s účtovanými částkami, nejlepší obranou bývá, když následně pošle nekompromisní žádost o ukončení smlouvy. K tomu ale musíte mít lidově řečeno čistý stůl, tedy vše uhrazeno, a i žádost musí být formálně bez chyb.
Třeba musíte být právě vy tzv. kontaktní osobou uvedenou ve smlouvě. Stává se, že operátor se odmítne bavit přímo s nespokojeným majitelem firmy, protože kontaktní osobou je někdo jiný.
Když vám nemohou nic předhodit, a vy chcete skončit, tak v odděleních péče o zákazníky se pak obvykle opravdu více starají; začnou vám nabízet reálně výhodnější tarify. Hlavní konkurenční boj mezi mobilními operátory se totiž už v Česku neodehrává ani tak v získávání zcela nových zákazníků, neboť mobily mají standardně i děti a senioři, ale právě v přetahování klientů.
Pozor na tichý „souhlas“
Někdy se také podle zkušeností čtenářů Práva stává, že vás operátoři přehodí do na oko „výhodnějšího“ tarifu víceméně automaticky, s argumentem, že jste předem souhlasili s tím, že když novou službu výslovně neodmítnete v okamžiku, kdy vás o ní informovali v rámci marketingového oslovování, bude vám rovnou aktivována.