Hlavní obsah

Než si Češi koupí něco na internetu, prozkoumají vyhledávače

Novinky, Barbora Buřínská

Češi na internetu nakupují často a rádi. Statistiky ukazují, že rok od roku stoupá jak počet lidí, kteří dávají e-shopům přednost před kamennými obchody, tak počet desítek miliard korun utracených při internetovém nakupování.

Foto: Profimedia.cz

Každý rok utratí Češi v e-shopech desítky miliard korun.

Článek

A není se čemu divit, nakupování na internetu má několik nesporných výhod. Můžete zde nakupovat kdykoliv - třeba během hluboké noci. Sedíte doma, za nákupy nemusíte nikam cestovat. A také máte na své nákupy klid a čas. Než se pro koupi vybraného výrobku rozhodnete, máte navíc možnost porovnat jeho parametry, nabízenou cenu od různých prodejců i přečíst si recenze od dalších zákazníků.

Polovina zákazníků začíná nákup ve vyhledávačích

Ještě před tím, než si uživatelé internetu vyberou konkrétní výrobek, který chtějí přes internet koupit, kliknou na stránky některého z vyhledávačů (například Seznam.cz, Google.com či Centrum.cz). Podle výzkumu agentury Gemius se takto chová více než polovina lidí, kteří chtějí na internetu nakupovat.

Druhá polovina dotázaných navštíví rovnou nabídku internetových obchodů, které zná, využívá srovnávače cen či hledá v nabídce slevových portálů.

Vede hledání informací o elektronice či letenkách

Podle studie E-commerce 2012, kterou společnost Gemius provedla ve spolupráci se společností Seznam.cz a dalšími partnery, se zákazníci na internetu zaměřují hlavně na hledání informací o spotřební elektronice, telefonech a jejich příslušenství a také o počítačích. Své stálé místo mají ve vyhledávačích i ceny letenek a jízdenek.

Naopak při výběru potravin, oblečení, šperků, kosmetiky či nábytku dávají internetoví uživatelé přednost osobnímu kontaktu s prodejcem, respektive preferují nákup v kamenných obchodech.

Pětina chce na internetu nakupovat častěji

Průzkum potvrdil stoupající trend oblíbenosti nakupování v e-shopech. Na rozdíl od situace před dvěma lety se Češi naučili internetové obchody mnohem více využívat.

Při otázce na budoucí nakupování přes internet chce téměř pětina (18 procent) uživatelů nakupovat více než dosud. Celkem 63 procent nemá v úmyslu svou frekvenci nákupů snižovat ani zvyšovat, plánují nakupovat stejně jako doposud.

Nákupy na internetu vrcholí o Vánocích

Každoročně má internetové nakupování vrchol sezóny před Vánoci, kdy lidé hledají inspiraci pro vánoční dárky, a proto významnou roli v tomto období hrají srovnávače cen.

Nákup na internetu

Studie E-commerce 2012 od výzkumné agentury Gemius provedená ve spolupráci se Seznam.cz a dalšími partnery:

  • Vzorek: více než 1500 lidí, kteří nakupují na internetu
  • Terén: červen 2012

"Mezi nejzobrazovanější produkty na našem srovnávači cen Zboží.cz patří chytré mobilní telefony, tablety, hračky pro děti nebo elektronické cigarety. Kromě uvedených kategorií očekáváme v předvánočním období, stejně jako v loňském roce, zvýšený zájem o kosmetiku, parfémy a z velké míry o drobnou elektroniku," uvedla Štěpánka Kovaříková, manažerka serveru Zboží.cz.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám