Hlavní obsah

Nejabsurdnější poplatek požaduje po klientech jen jedna banka

Novinky, Barbora Buřínská

Před pár dny skončil jubilejní, 10. ročník ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek. Letos vyhrál poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou, pro který hlasovala více než třetina lidí. Naprostá většina bank ho však neúčtuje, po klientech ho požaduje jen Komerční banka.

Foto: Profimedia.cz

Anketu o nejabsurdnější poplatek vyhrála platba za elektronický výpis z účtu.

Článek

Anketa o nejabsurdnější bankovní poplatek, kterou pořádá server bankovnipoplatky.com, má kořeny už v roce 2005. Kromě zjištění postojů bankovních klientů má za cíl vyvíjet tlak na banky, aby změnily svou poplatkovou politiku, což se v posledních letech také děje.

Proto je velmi zajímavé, že na první příčce se letos umístil poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou, se kterým se v sazebnících bank prakticky nesetkáte.

„Poplatek za výpis zasílaný elektronicky už postupně mizí ze sazebníků bank, tudíž je symbolické, že jubilejní, desátý nejabsurdnější bankovní poplatek bude z těch, se kterými se za chvíli vůbec nepotkáme,“ uvedl k výsledku ankety její organizátor Patrik Nacher.

U Komerční banky za výpis 40 i 200 Kč měsíčně

Jedinou výjimkou je tedy Komerční banka. Klienti, kteří chtějí mít přehled o dění na svém účtu častěji než jednou za měsíc, musí počítat s poplatkem. „Pokud má klient zájem o výpisy za kratší časový úsek, může periodicitu jejich zasílání změnit a vybrat si týdenní nebo denní výpisy, které jsou zpoplatněné 40 korunami měsíčně v případě týdenních a 200 korunami měsíčně v případě denních výpisů,“ doplnil Michal Teubner z Komerční banky.

Na dotaz, zda banka plánuje v budoucnu poplatek zrušit, Teubner odpověděl: „O připravovaných změnách budeme včas informovat.“

Frekvenci výpisu si můžete určit

Naprostá většina bank dává klientům na výběr, s jakou frekvencí chtějí elektronický výpis z účtu dostávat. Standardě klientům zasílají měsíční výpisy. Ovšem někteří chtějí mít přehled o dění na účtu i mnohem častěji. „V internetovém bankovnictví si klienti mohou zdarma nastavit i jinou frekvenci než jen měsíční – například denní, týdenní, ale i čtvrtletní nebo roční,“ upozornil Novinky.cz Zdeněk Kovář z Fio banky.

Častěji než jednou za měsíc můžete získat elektronické výpisy například i u Air Bank, České spořitelny, ČSOB a Ery, GE Money Bank, Komerční banky či Sberbank. Equa banka klientům zasílá jen měsíční výpisy, stejně tak Expobank, která poskytuje i čtvrtletní a roční výpisy.

Žádná z tuzemských bank po klientech nepožaduje poplatek za měsíční elektronický výpis z účtu. Kromě Komerční banky ostatní banky neúčtují poplatky ani za jakoukoliv jinou frekvenci zasílání výpisu.

„Z účtů soukromé klientely ČSOB i Era jsou všechny elektronické výpisy s libovolnou frekvencí zasílány zdarma,“ potvrdila Pavla Hávová, tisková mluvčí ČSOB.

„Poplatek za elektronický výpis klientům neúčtujeme, a to ani, pokud ho využívají častěji nebo si individuálně nastavují historii obratů,“ upřesnila Klára Pačesová z České spořitelny.

Související články

Poplatek za reklamaci zboží neplaťte

Dobu hektických předvánočních nákupů vystřídalo období častých reklamací. Někteří obchodníci se ale mohou vykrucovat a k oprávněné reklamaci zákazníka se...

Výběr článků

Načítám