Článek
Supermarkety rodinným nákupům v Česku dominují. V posledním měsíci v nich nakoupilo 95 procent zákazníků.
Malé obchody nejsou bez šance
Uvedená čísla ale neznamenají, že by menší obchodníci byli bez šance. Bezmála dvě pětiny lidí během minulých třiceti dní nakoupily i v menších obchodech typu Jednota a třetina pořídila některé potraviny u místního řezníka nebo v jiném specializovaném obchodě.
„Svoje zákazníky mají také farmářské trhy či prodejny. Za poslední měsíc v nich nakoupilo 13 procent respondentů. Lidé rádi utrácejí také v obchodech, které na první pohled nemají s jídlem moc společného. Příkladem jsou potraviny v rámci sítě Marks and Spencer nebo DM drogerií, kde část nákupů pořídila desetina dotazovaných. Nákupy přes internet získaly pět procent,“ komentuje průzkum Martin Kadlčík z Kupi.cz.
Na nákupy nejčastěji v pátek
Z výsledků vyplynulo také to, že potraviny nakupujeme nejčastěji jednou až dvakrát týdně, přednost přitom dáváme pracovním dnům před víkendy.
V poměru cena/kvalita připadá zákazníkům nejlepší supermarket Kaufland (36 procent).
Pokud chtějí Češi nakoupit opravdu kvalitní potraviny, vzpomenou si na Globus. Chválí si tu zejména maso a uzeniny.