Článek
Vyplývá to z rozsáhlého průzkumu, který provedl obchodní portál Aukro.cz mezi více než tisícovkou lidí, kteří své nákupy na internetu provádějí právě mobilními telefony i tablety.
Doma nejčastěji nakupujeme v obýváku
Domácí prostředí je pro nakupující tím nejlepším místem, kde se brouzdání po internetových obchodech mohou v klidu věnovat. Přitom nejčastější místností doma, je obývací pokoj.
„Za obývacím pokojem je oblíbená ložnice – respektive postel, kterou uvedlo 55 procent dotázaných. Jedná se o místnosti, kde lidé tráví pravděpodobně nejvíce volného času v domácnosti, proto zde také nakupují nejčastěji,“ přiblížila výsledky průzkumu Michaela Papežová z obchodního portálu Aukro.cz.
„Shodně pětina uživatelů pak uvedla, že nakupuje v kuchyni a také na poněkud soukromém místě – na záchodě,“ dodala Papežová.
Kde obvykle nakupujete přes své mobilní zařízení? | Přes mobil (v %) | Přes tablet (v %) |
---|---|---|
Doma | 75 | 94 |
Při cestování/dojíždění ve vlaku/busu | 51 | 24 |
V práci/ ve škole | 50 | 25 |
Jinde venku | 33 | 10 |
Jinde | 1 | -- |
Zdroj: Aukro.cz |
Polovina lidí nakupuje v práci či ve škole
Další situace, ve kterých obvykle využíváme mobilní telefony pro internetové nákupy, je například dojíždění, respektive cesta vlakem či autobusem do i ze zaměstnání. „Polovina uživatelů uvedla, že k nákupům na telefonu využívají čas při cestování nebo dojíždění do práce,“ doplnila Michaela Papežová.
Překvapivě stejný počet respondentů se také přiznal, že přes mobily nakupuje v práci nebo ve škole.
Ani minuta nazmar
Největší část dotazovaných - 80 procent - také uvedla, že pro nákupy přes telefon využívá především „plonkový” čas, tedy ten, kdy na někoho nebo na něco čekají.
Dvě třetiny lidí nakupují přes mobily v kavárnách nebo restauracích, třetina jich uvedla park.
Kde doma nejčastěji nakupujete nebo hledáte inspiraci k nákupu prostřednictvím vašeho mobilního zařízení? | Přes mobil (v %) | Přes tablet (v %) |
---|---|---|
V obývacím pokoji | 76 | 77 |
V ložnici/v posteli | 55 | 49 |
V pracovně | 29 | 25 |
V koupelně/na toaletě | 19 | 13 |
V kuchyni | 19 | 14 |
Jinde | 2 | 2 |
S tabletem doma
Nakupování přes tablety, které se také řadí do kategorie mobilních zařízení, je v zásadě podobné. „Mezi nakupujícími prostřednictvím tabletů však jednoznačně, v 96 procentech případů, převažuje nákup doma. Naopak při čekání na někoho nebo něco si čas krátí nákupem přes tablety polovina dotázaných,“ upřesnila Papežová.