Článek
Online prostředí je Čechům hodně blízké. Mnohé běžné činnosti se přesouvají na internet, roste především záliba lidí nakupovat zboží v e-shopech.
V poslední době se ale Češi naučili online řešit i své finanční záležitosti, respektive sjednávat si různé produkty. Průzkum Raiffeisenbank realizovaný prostřednictvím platformy Instant Research ukázal, že tak učinilo již 56 procent lidí.
Na předním místě online sjednaných produktů jsou bankovní účty, běžný si zřídil každý druhý klient, spořicí pak třetina klientů. Také cestovní pojištění patří mezi častěji online sjednávané produkty, v průzkumu ho uvedla více než třetina oslovených.
Založte si účet a odměníme vás, lákají banky nové klienty
Na druhou stranu nejméně online sjednávanými produkty jsou hypotéky (dvě procenta) a zdravotní pojištění a investice (shodně šest procent).
Účet nelze sjednat online, banka je mimo hru
Češi se při založení běžného účtu nerozhodují spontánně, záleží jim na tom, které bance svěří své peníze. Průzkum ukázal, že než smlouvu s bankou uzavřou, 85 procent z nich porovnává různé nabídky a srovnává podmínky bank.
I poté, kdy si už účet uzavřou, více než tři pětiny klientů průběžně kontrolují jeho výhodnost a porovnávají jej s konkurenčními nabídkami.
Své finance chtějí Češi spravovat on-line a hlavně zdarma
V případě, že banka nenabízí založení běžného účtu online, čtyři z deseti Čechů ji automaticky vyřadí z výběru bank, u kterých by si účet případně chtěli založit.
„Nenávratně pryč jsou doby, kdy musel žadatel o účet do banky. V dnešní době ho lze velmi jednoduše založit za 10 minut bez nutnosti návštěvy pobočky prostřednictvím mobilního telefonu nebo počítače,“ doplnila Petra Kopecká, tisková mluvčí Raiffeisenbank.