Článek
Někdy ale předplacené služby nemusí stačit, rozsah asistenčních služeb poskytovaných v rámci povinného ručení či havarijního pojištění je omezený. V tom případě rozhodně nic nezkazíte, když se porozhlédnete po samostatných produktech s rozšířenou asistencí. Nabízejí je jak pojišťovny, tak společnosti specializující se na pomoc motoristům v nouzi.
V nouzi volejte svou asistenční společnost
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
Každá pojišťovna pro případy pomoci svým klientům spolupracuje s nasmlouvanou asistenční společností. Tu kontaktujte ve chvíli, kdy budete v nouzové situaci potřebovat pomoc. Může se vám totiž stát, že vás na silnici sami od sebe s nabídkou pomoci osloví zástupci společností, které ale s autorizovanou asistenční společností nemají nic společného.
Výjimkou nejsou případy řidičů, kteří těmto lovcům nehod naletěli a předraženou pomoc pak museli zaplatit ze svého.
Při poskytování pomoci v nouzi spolupracují pojišťovny s těmito asistenčními společnostmi:
- Allianz pojišťovna – asistenční společnost Allianz Assistance
- Axa pojišťovna, Uniqa – Axa Assistance
- Česká podnikatelská pojišťovna (ČPP), Kooperativa – Global Assistance
- Česká pojišťovna (ČP) – ČP Asistence
- ČSOB Pojišťovna – Mondial Assistance
- Generali – Europ Assistance
Základní bezplatná asistence k autopojištění
Rozsah poskytnutých asistenčních služeb zdarma je u jednotlivých pojišťoven různý. Například je odlišný podle toho, zda je vaše auto nepojízdné kvůli mechanické poruše či dopravní nehodě nebo živelní události.
Liší se i podle toho, zda využijete asistenci v rámci povinného ručení či havarijního pojištění (některé pojišťovny v případě uzavřeného havarijního pojištění rozsah služeb poskytovaných k povinnému ručení zdvojnásobí), ale i podle výše sjednaných limitů (třeba v případě opravy na místě či v servisu, odtahu vozidla do servisu) či doby, po kterou je asistence poskytována.
Pokud se dostanete do situace, kdy se z nějakého důvodu vaše auto stane nepojízdným, můžete počítat například s těmito základními asistenčními službami:
- příjezd asistenčního vozidla
- oprava na místě (do výše sjednaných limitů – pohybují se kolem 2 až 3 tisíc korun)
- odtah vozidla do nejbližšího servisu či do maximální vzdálenosti (zhruba 50 kilometrů)
- úschova nepojízdného vozidla (zhruba 2–10 dní)
- poskytnutí náhradního vozidla (1–2 dny)
- zajištění ubytování řidiče a jeho spolucestujících (1–2 dny)
- zajištění návratu do místa bydliště
- právní asistence
- telefonické tlumočení (například při jednání s účastníky nehody)
- pomoc při defektu pneumatiky
- výměna autobaterie
- pomoc při ztrátě klíčů od automobilu
Základní asistenční služby mají svá omezení, a pokud jejich rámec překročíte (například oprava bude dražší, vozidlo bude třeba odtáhnout do větší vzdálenosti apod.), budete muset rozdíl v ceně zaplatit.
Rozšířené asistenční služby za poplatek
Pojišťovny svým klientům nabízejí za poplatek samostatné asistenční produkty s vyššími limity, případně s některými službami poskytovanými bez limitu. Výše pojistného, které za produkt zaplatíte, se většinou pohybuje v řádu stovek korun.
Nabídka produktů s rozšířenou asistencí | ||
---|---|---|
Pojišťovna | Produkt | Výše ročního pojistného (v Kč) |
Allianz | Asistence PLUS Asistence PLUS MAXI | podle rozsahu zvolených služeb |
Axa | Připojištění právní asistence | 450 |
ČPP | Asistence Plus | 395 |
ČSOB Pojišťovna | Nadstandard | 272 |
ČP | POHODA SOS | 1500 |
Generali | TOP Assistance | 500 |
Kooperativa | Asist. program SUPER | 378 (1) nebo 540 (2) |
Uniqa | Asistence Komfort SafeLine | 550 (3) nebo 250 (4) individuálně |
Zdroj: pojišťovny; Poznámky: (1) k havarijnímu pojištění; (2) k povinnému ručení; (3) k běžným produktům; (4) k prémiovému povinnému ručení a ke komplexnímu havarijnímu pojištění |
Linka pomoci 1224 zajistí pomoc na silnici
Pokud se na silnici dostanete do problémů, nejprve zajistěte místo nehody či poruchy. Poté pro vyžádání pomoci zavolejte asistenční službu. Operátor call centra vás bude podrobně instruovat, jak byste měli dále postupovat.
Pro rychlejší řešení situace si připravte potřebné údaje, které operátorovi sdělíte (jméno, číslo pojistné smlouvy, SPZ vozidla, místo a popis nehody apod.). Na základě sdělených údajů se operátor již o další postup řešení vaší situace postará.
Pokud si nepamatujete číslo na asistenční službu, se kterou vaše pojišťovna spolupracuje, můžete využít jednotnou Linku pomoci řidičům 1224. Ta podle pojišťovny zajistí spojení na její smluvní asistenční společnost.
Jak funguje Linka pomoci řidičům 1224
- Klienti, kteří vytočí číslo 1224, jsou v průměru za šest vteřin spojeni s operátorem. Linku obsluhují zaměstnanci tří call center asistenčních společností, které jsou členy Česká asociace asistenčních společností.
- Operátor zjistí pojišťovnu, u které mají řidiči uzavřené povinné ručení. Pokud si to nepamatují, operátor to snadno ověří podle SPZ jejich auta.
- Poté je přepojí na smluvní asistenční společnost, která na místo okamžitě vyšle vůz a zařídí opravu nebo odtažení do seriózního servisu.
Zdroj: Česká kancelář pojistitelů
„Zatímco dříve si musel motorista ukládat nebo pamatovat kontakty na konkrétní asistenční společnost své pojišťovny, nyní mu díky spolupráci všech pojišťoven postačí univerzální čtyřmístné číslo. Číslo 1224 je dostupné 12 měsíců v roce, 24 hodin denně,“ uvedl výkonný ředitel České kanceláře pojistitelů Jakub Hradec.
Asistence od specializovaných společností
Někteří motoristé kombinují asistenční programy z autopojištění s produkty od specializovaných společností, které motoristům nabízejí samostatné balíčky asistenčních služeb. Jejich rámec je prakticky shodný jako u pojišťoven. V ceně produktů máte opět předplacené velké množství služeb buď plně hrazených, nebo do určitého limitu.
Asistenci motoristům v nouzi nabízejí například společnosti Europ Assistance, ÚAMK či třeba AWA1213.
U Europ Assistance (EA) si můžete sjednat produkt AutoCare za 1790 korun ročně. „Existuje také varianta pojištění jenom na jeden měsíc za 390 korun,” doplnil pro Právo Michal Egert z EA.
ÚAMK nabízí několik variant asistenčních karet, které se liší rozsahem poskytovaných asistenčních služeb. Jedná se o Tarif 365 (roční pojistné 365 korun), Tarif 890 za 890 korun ročně a Tarif 1890 za 1890 korun ročně.
U společnosti AWA1213 si motoristé mohou sjednat produkty CZ12 a EU12 platné pro Českou republiku za 750 korun ročně, respektive pro Evropskou unii za 1800 korun ročně.
Produkty automobilových asistenčních společností – srovnání | |||
---|---|---|---|
V ceně ročního balíčku zahrnuto | EA | ÚAMK | AWA1213 |
AutoCare (1790 Kč) | Tarif 1890 (1890 Kč) | CZ12 (750 Kč) EU12 (1800 Kč) | |
Silniční asistence (příjezd, odjezd mechanika, oprava na místě) | zdarma (1) | zdarma | zdarma |
Odtahová služba | odtažení vozidla a přeprava cestujících do 50 km | do 100 km na území ČR, do částky 200 eur v zahraničí | do 100 km |
Pronájem náhradního vozidla | až na 5 dní po dobu opravy vozu | na 3 dny na území ČR, do částky 270 eur v zahraničí | na 3 dny po dobu opravy |
Náhradní ubytování | pro celou posádku na 1 noc | v ČR do 1200 Kč, v zahraničí do 270 eur | nevztahuje se |
Převoz nepojízdného vozu do ČR | do limitu 75 tisíc Kč bez omezení kilometrů (2) | do 200 eur | do 100 km |
Zdroj: asistenční společnosti; Poznámky: (1) oprava na místě bez časového limitu, včetně vyproštění vozidla zpět na silnici, dovozu pohonných hmot či náhradních klíčů; (2) platí i v rámci ČR |
Může se vám hodit na službě Firmy.cz: