Článek
V poslední době počet letáků podle něj dokonce roste. Také tzv. adresné direct (přímé) e-maily, tedy reklamní zásilky zaslané přímo konkrétnímu adresátovi, si udržují stále stejnou úroveň.
Neadresné direct maily, tedy klasické reklamní letáky, využívají hlavně obchodní řetězce ke komunikaci akčních nabídek a slev. Jejich počty jsou závislé na vývoji maloobchodního trhu.
V posledních třech letech jejich počty stagnují, distribuční firmy i tak loni utržily zhruba miliardu korun. „V době krize jsme přitom očekávali výraznější pokles,“ podotkl Hájek. Celkové náklady na výrobu letáků a platby výrobců za umístění reklamního sdělení v letácích se loni v Česku pohybovaly mezi osmi až deseti miliardami korun.
„Trh maloobchodních řetězců se konsoliduje, ale velcí hráči na trhu mají nadále potřebu oslovovat zákazníky svými cenovými nabídkami,“ upozornil Hájek.
Výhody letáků doručovaných do schránek zákazníků v okolí svých provozoven podle něj objevují stále více také menší regionální firmy. „Různé restaurace, stavební firmy a provozovatelé služeb si čím dál častěji zadávají zavážku a roznos letáků se svou nabídkou,“ dodal.
Tištěné letáky budou mít podle expertů i nadále svůj prostor především v oblasti rychloobrátkového zboží. „Podíl elektronických médií sice narůstá, ale například tržní podíl chytrých mobilů, tzv. smartphonů je něco málo přes 20 % a jsou využívány mladší cílovou skupinou, která se neshoduje s hlavní kupní silou supermarketů, již tvoří především hospodyně. Tištěné letáky si tak svoji roli udrží,“ řekl jednatel distribuční společnosti Mediaservis Michal Koliandr.