Článek
„Povinné ručení se pojišťovnám přestává vyplácet, hradí skrze něj více peněz, než vyberou na pojistném. Na rozdíl od životního pojištění je tak povinné ručení ztrátovým produktem. Potvrdily to i údaje České asociace pojišťoven,“ uvedl Pavel Ronovský, ředitel portálu ČeskéPojištění.cz. Podle něj se dá ještě výraznější růst cen očekávat u připojištění, kde je rozdíl mezi vybraným pojistným a vyplaceným pojistným plněním daleko vyšší.
Pojišťovny přistoupily ke zdražení především letos v létě, podle odborníků je další kolo růstu cen očekáváno začátkem roku 2013. Zatímco loni na podzim mohl majitel nejprodávanějšího českého vozu Škoda Fabia získat povinné ručení za 938 korun, letos zaplatí za tutéž pojistku 1258 korun.
Roli hraje věk, bydliště i výkon vozu
Celková cena povinného ručení závisí na věku řidiče, jeho místě bydliště i výkonu vozu. Nejméně na povinném ručení zaplatí starší majitelé slabších vozů, kteří bydlí v malém městě či obci. Oproti venkovu pak zaplatí starší řidič ve velkém městě na pojistném o šest procent více, mladší řidič si připlatí dokonce o 65 procent více.
„Mladší řidiči se musí připravit na to, že za povinné ručení zaplatí oproti starším zkušenějším majitelům automobilů přibližně dvojnásobek," dodal Roman Sznapka, produktový manažer portálu ČeskéPojištění.cz. Pojišťovny si tím podle něj kompenzují vyšší riziko nehody, s nímž u této skupiny klientů počítají.
Řidiči mají možnost srovnat povinné ručení pojišťoven online na internetu. Sjednání nejlevnějšího povinného ručení trvá jen pár minut.