Článek
Vyplývá to z průzkumu agentury STEM/MARK pro Home Credit. „Lidé daleko více plánují své nákupy a řeší, jakým způsobem je budou financovat. Nepřemýšlejí jenom o tom, za co utratí své finanční prostředky, ale uvažují i o příjmové stránce. Nepříznivá ekonomická situace je více motivuje k aktivnímu řízení svého rodinného rozpočtu,“ řekl Novinkám Miroslav Zborovský, ombudsman klientů Home Credit ČR a SR.
Připomněl, že ceny bytů se podle expertů dotkly dna, centrální banka snížila úrokovou reposazbu, Česko dosáhlo předposlední týden loňského roku na nejvyšší inflaci v Evropské unii a některé obchodní řetězce ještě před Vánoci začaly zlevňovat. Lidé se podle odborníků naučili reagovat na aktuální ekonomickou situaci a přizpůsobují tomu své výdaje, a pokud je to nezbytné, hledají si i další zdroje příjmů.
Lidé daleko více plánují své nákupy a řeší, jakým způsobem je budou financovat
Vyšší výdaje očekávají letos dvě třetiny dotázaných, vyšší příjmy ale jen zbývající třetina. Nepříliš veselou finanční situaci chce část lidí řešit tím, že zaměstnavatele požádá o zvýšení platu. Chystá se na to 28 procent dotázaných. Z toho čtvrtina si řekne o minimální zvýšení platu do deseti procent a další čtvrtina bude usilovat o přidání do 20 procent.
Anketa
Letní dovolenou si rozhodně nenechá ujít 37 procent dotázaných. Háček je ale v tom, že zhruba 40 procent z nich chce cestovat levněji tím, že nevyužije služeb žádné cestovky. Dalších 34 procent je na vážkách, tedy zvažuje, zda vyjet do zahraničí s cestovní kanceláří, nebo raději tentokrát levněji na vlastní pěst.
Do Česka loni přišlo 39 nových obchodních značek, nejvíc za 10 let
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_QL_2/jVUKy/popeyes.jpeg?fl=cro,0,60,1800,1012%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)