Hlavní obsah

Kvůli karanténě začal prodávat dorty přes internet

Právo, Jakub Svoboda

Epidemie a protikoronavirová opatření vlády uzavřely gastronomické provozy po celé zemi. Řada hospod či kaváren proto narychlo otevřela výdejová okénka, některé zkusily i rozvoz.

Foto: Petr Hloušek, Právo

Výroba dortů v kavárně v Jungmannově ulici v Praze

Článek

Spolumajitel populárních pražských kaváren If Café Jan Ševěček šel ještě dál, spustil e-shop a začal prodávat dorty, dezerty či sendviče přes internet. Že si objednávají jídlo domů, si mnoho lidí už zvyklo, ale že si nechávají posílat dorty ve špičkové chuťové i designové kvalitě, to tu ještě nebylo.

„Brzy jsme měli stovky objednávek. Půjčili jsme si elektro autíčka od firmy, která dělá carsharing po Praze. Od kamarádů z Ostravy jsem si půjčil tři auta a začali jsme po Praze rozvážet dorty. Dostalo se to do takových čísel, že jsme potřebovali rychle otevřít druhou výrobu, nestíhali jsme vyrábět,“ řekl Právu Ševěček.

Lidé podle něj objednávali dorty nejen pro sebe, případně příbuzné a známé v Praze, ale i pro personál v nemocnicích.

„Například paní z Kravař to poslala sestřičkám do fakultní nemocnice v Praze. Najednou vzniklo něco, čím uděláte radost. Nepošlete květiny, ale pošlete dorty. Najednou lidé zjistili, že se nemusí oblékat, složitě parkovat a jít si pro dorty, ale že jim je přivezeme v prvotřídní kvalitě,“ dodal Ševěček.

E-shop kvůli rostoucímu zájmu hodlá dál postupně rozšiřovat a od července spustit jeho novou formu intuitivního ovládání. „Našli jsme prostor, kde postavíme další kavárnu, která má separátní vstup, aby řidiči chodili pro objednávky bočním vstupem a nerušili atmosféru kavárny, která tvoří celkový dojem z našich produktů,“ přiblížil Ševěček své další plány.

On-line prodej spustily v době vrcholící epidemie třeba i některé pivovary, konkrétně Moravia a Lucky Bastard ze skupiny Czech Craft Beers.

„Strávili jsme hodně času přemýšlením, jak se se situací popasovat, nakonec jsme vymysleli e-shop a zaváželi jsme i přímo k zákazníkům. Propad odbytu byl nakonec jen asi 30 nebo 35 procent, což vůbec není tak strašné, jak se jevilo na začátku,“ prohlásil už na konci května Jan Grmela z Czech Craft Beers.

Související témata:

Výběr článků

Načítám