Článek
„Ve virtuálním světě jsme dnes jako doma. Především pro nejmladší generaci je představa dne bez mobilu, tabletu či počítače naprosto nereálná. S pohybem v on-line prostředí také výrazně roste využívání platebních karet a plateb realizovaných prostřednictvím internetu," uvedl Tomáš Hládek z ČBA.
Češi stále častěji platí své útraty prostřednictvím platebních karet. „Debetní kartu využívá jako prostředek k placení v současné době 80 procent respondentů, což je sedmiprocentní nárůst oproti roku 2016. Stejného nárůstu doznalo i využívání kreditních karet, a to především u starší generace. Možnost placení prostřednictvím známek a mobilního telefonu stále využívá pouze pět procent Čechů, především pak nejmladší generace,“ uvedla Jana Hamanová z SC.
Podle Hamanové jsou v užívání platebních karet patrné regionální rozdíly. Nejčastěji po platební kartě sahají Pražané.
Podíl využívání platebních karet k placení na internetu stoupl oproti předchozímu roku o devět procent. Na internetu kartou platí více než polovina dotázaných (55 procent), přičemž téměř devět z deseti z nich volí tuto možnost především kvůli pohodlnosti, rychlosti a jednoduchosti.
Karta je také nejčastější volbou placení v případě nákupu na e-shopu – volí ji až třetina respondentů. Naprostá většina z nich jsou zkušení uživatelé, kteří jsou zvyklí platit kartou na internetu, a tento způsob platby používají déle než rok. Využívání placení pomocí karty v on-line prostředí roste se vzděláním. Seniorů, kteří jsou ochotni zaplatit své nákupy na internetu kartou, je pouze třetina.
„Jednou ze zásad bezpečného chování v on-line prostředí v souvislosti s využíváním platební karty, je nastavení různých limitů pro platby přes internet: denní či týdenní. Pozitivním zjištěním je, že 91 procent mužů a 77 procent žen už této možnosti využívá a má limity na kartě nastaveny,“ doplnil Hládek.