Článek
Rozsáhlý spotřebitelský průzkum agentury Ipsos pro společnosti Acomware a Zásilkovna ukázal, že impulzivním online nákupům právě na základě výrazných slev a výprodejů podlehne 42 procent Čechů.
Slevy a výprodeje ke spontánním nákupům táhnou spíše ženy a co se týče věku, nejčastěji jim neodolají lidé mezi 25 a 34 lety.
Spontánně nakoupíme módu, jídlo i hračky
A co lidé především spontánně nakupují? Čemu málokdy odolají, když je to tak „levné“? Nejčastěji Češi podlehnou, když vidí slevu či výprodej u oblečení, v průzkumu to potvrdily téměř tři pětiny oslovených.
Více než polovina lidí (54 procent) ráda impulzivně nakupuje potraviny, 51 procent respondentů pak do virtuálních košíků spontánně hází výrobky ze segmentu drogerie.
Anketa
Necelá polovina lidí (47 procent) neodolá slevám u nákupů dětského oblečení a hraček, zhruba stejný počet (46 procent) pak zboží ze segmentu knih a parfémů a kosmetiky. Jak data ukazují, většina kategorií spadá do potřeb využívaných pro domácnost či pro děti a současně se nejedná o příliš drahé položky, ale o rychloobrátkové zboží.
Impulzivně nejen online, ale i při vyzvednutí zásilky
Výsledky průzkumu také ukázaly, že Češi nenakupují spontánně jen při brouzdání ve virtuálním prostředí. Téměř dvě pětiny lidí (37 procent) totiž přiznaly, že když si šly zásilku vyzvednou, ještě si u obchodníka ve výdejním místě něco dalšího neplánovaně koupily.
Osm lidí ze sta dokonce přiznalo, že při vyzvednutí zásilky u partnerského výdejního místa podléhají spontánním nákupům opakovaně.