Hlavní obsah

Firemní vánoční večírky budou, zaměstnanci se mohou těšit i na dárky

Pandemie covidu-19, nucené home office, omezené kontakty s kolegy. To vše už je naštěstí za námi, Mnozí zaměstnanci se proto těší, že se konečně po třech letech budou moci se svými spolupracovníky setkat i mimo práci, konkrétně na vánočním večírku. Více než čtyři pětiny firem to svým zaměstnancům umožní a pořádat je budou. Také v naprosté většině (86 procent) podniků počítají s dárky pro své zaměstnance.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

„Je to celkem pochopitelné, není možné pořád věci odkládat až na někdy. Myslím, že dříve nebo později se stejně budeme muset všichni smířit s tím, že to, co se nyní děje, je dost možná nový normál. Člověk je tvor společenský a interakce s jinými lidmi potřebuje,“ uvedla Martina Machová ze společnosti Sodexo Benefity, pro niž agentura Ipsos průzkum mezi zaměstnavateli zpracovala.

„Většina firem si navíc teambuildingové akce a různé eventy musela v časech epidemie opakovaně odepřít, takže potřeba sejít se je o to větší,“ dodala.

Vánoční večírky se budou konat ve více než 80 procentech firem, především pak v malých a středně velkých firmách – plánují je více než tři čtvrtiny společností do dvě stě padesáti zaměstnanců.

Anketa

Bude vaše firma letos pořádat vánoční či novoroční večírek pro své zaměstnance?
Ano
54 %
Ne
38,4 %
Nevím, zatím se nikdo z vedení nezmínil
7,6 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 1177 čtenářů.

V pětině oslovených firem mohou zaměstnanci na večírek zapomenout. Necelá třetina firem tak nečiní kvůli nedostatku financí, v téměř dvou pětinách pak proto, že od covidu ho nepořádají vůbec.

Necelá polovina firem plánuje za pořádání večírku vydat více peněz než v minulých letech, přičemž více než třetina z nich navyšuje rozpočet o inflaci, aby byla akce stejně kvalitní jako v minulosti, ale jen necelá desetina plánuje utratit výrazně více. Nadpoloviční většina firem však rozpočet navyšovat nehodlá, nebo ho dokonce sníží. Každá třetí oslovená firma plánuje vejít se do stejného finančního rozpočtu jako v minulých letech.

Nejčastěji hmotné dárky

Své zaměstnance plánuje vánočním dárkem obdarovat 86 procent firem, přičemž necelá čtvrtina z nich hodlá dát dárek pouze některým jako odměnu, například za mimořádné pracovní výkony.

Zároveň platí, že štědřejší jsou menší firmy do 100 zaměstnanců. Mezi firmami s více než 500 zaměstnanci dává dárky plošně jen každá desátá a mezi firmami nad 1000 zaměstnanců dokonce jen necelá tři procenta.

Většina společností přitom počítá s výdaji do 500 korun (26 procent) či do 1000 korun (24 procent). „Velikost firmy v tomto případě nehraje roli. Jde spíše o to, zda si společnost může nebo nemůže dovolit své lidi odměnit,dodala Machová.

Zaměstnanci nejčastěji dostanou hmotné dárky (56 procent), ale oblíbené jsou dárkové poukazy (29 procent), finanční odměna (23 procent) a benefity pro volný čas (21 procent).

Většina zaměstnanců se přilepšení kvůli inflaci zatím nedočkala

Finance
Související témata:

Výběr článků

Načítám