Článek
V případě, že s podnikáním teprve začínáte a dokážete si odpovědět na tři otázky: co budete prodávat, komu nabízet a proč právě vy a vaše značka, je to pozitivní signál, že se do podnikání můžete pustit. Rozhodně se vyplatí mít dlouhodobou strategii a podpořit povědomí o značce všemi vhodnými nástroji.
Do obchodů Češi nemohou, nakupují online

Právní stránku svého podnikání jste vyřešili, na řadě je tvorba internetových stránek. Pokud si na to sami netroufáte, můžete využít služeb specializovaných firem, které nabízí spuštění webu v základním balíčku i zdarma.
Dalším důležitým krokem je tzv. responzivní design stránek. Ten zákazníkům poskytne skvělé podmínky pro nakupování ve vašem e-shopu i přes mobilní telefon nebo tablet, kam se uchyluje více než polovina uživatelů internetu.
Buďte vidět
Kýžené ovoce přinese reklama na sociálních sítích například v podobě PPC kampaní (pay-per-click, platba za kliknutí).
Vyplatí se vám investovat i do reklamního systému Sklik. Váš e-shop pak bude vidět například ve vyhledávání Seznam.cz, v obsahové síti a na dalších nejnavštěvovanějších webech českého internetu.
Zaregistrovat se můžete i do katalogu Firmy.cz, který je v základní verzi zdarma a nabídne veškeré informace o vašem internetovém obchodě na jednom místě.
Rekordní Black Friday: Útraty v e-shopech překročí miliardu

Zviditelnit se na internetu můžete i tím, že si svůj e-shop zaregistrujete na nákupních rádcích a srovnávačích.
Například Zboží.cz porovná ceny všech podobných produktů nabízených od různých prodejců nebo napoví, kde si váš produkt mohou lidé vyzvednout. Poskytne nakupujícím třeba i návody a recenze na váš sortiment.
Záleží i na výběru dopravce
Zboží zakoupené ve vašem e-shopu je také třeba dopravit k zákazníkovi. Možností výběru je mnoho. Ovšem zvlášť nyní v kapacitně přetíženém předvánočním období se vyplatí sjednat si takového partnera, na kterého bude spolehnutí a který garantuje včasné dodání zboží. Příkladem může být třeba Zásilkovna, která navíc nabízí celou škálu možnosti doručení.
Na dárky z internetu se čeká i tři týdny
