Článek
Průzkum agentury Ipsos pro službu Foxdeli potvrdil, že internetové nakupování se v českých domácnostech zabydlelo. Pouze pět procent lidí v průzkumu uvedlo, že v e-shopech nenakupuje vůbec. Oproti tomu se například pro zhruba desetinu lidí stalo internetové nakupování celkem běžnou záležitostí, v průzkumu totiž uvedli, že v e-shopech nakupují i více než pětkrát za měsíc.
Elektronika jasně vede
Češi nejčastěji do virtuálních košíků vkládají elektroniku, na internetu ji nakupuje více než polovina lidí (54 procent). Dalším oblíbeným artiklem je móda (51 procent) a drogerie (40 procent).
Třetina lidí přes internet pořizuje zájezdy či další zážitkové aktivity, tři lidé z deseti pak nářadí, ale také sportovní potřeby či knihy. Každý čtvrtý oslovený má zkušenost s koupí dětského zboží tzv. na dálku.
Nový trend v nakupování: Potraviny z e-shopu
I potraviny už lidé pořizují v internetových prodejnách, v průzkumu to potvrdila pětina dotázaných.
Balíčky chceme dopravit až ke dveřím
Preferovaným způsobem doručení zboží zakoupeného v e-shopech jsou jednoznačně služby přepravců, kteří ho doručí lidem až domů.
Výhradně dopravit až ke dveřím si balíčky nechává pětina lidí, většinou tuto možnost volí 47 procent oslovených.
Rychlost doručení je pro e-shopy klíčová
Výdejny preferuje více než čtvrtina (28 procent) respondentů a výhradně jejich služeb využívá jen pět procent nakupujících.
PPL je u Čechů nejoblíbenějším přepravcem zboží z e-shopů, uvedla ho zhruba třetina oslovených. Téměř stejný počet lidí zmínil i Zásilkovnu, ačkoliv ta není přepravcem, ale jen výdejnou. Českou poštu preferuje jen každý osmý respondent.
Průzkum také ukázal, že osm procent lidí si zásilku občas nevyzvedne, ať už omylem, nebo dokonce záměrně.